نرم افزارحسابداری صدگان

ثبت‌نام پرداخت «وام» بازنشستگان آغاز شد

0 2,450

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری گفت: جبران و ترمیم حقوق بازنشستگان موضوع بزرگی است و ۲۴ هزار میلیارد تومان بارمالی برای دولت در بردارد. کشور چندسال تورم و تحریم را تحمل کرده و امید است با حل مشکلات کشور بتوانیم خواسته برحق بازنشستگان را در مسیر مناسب قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، محمود اسلامیان در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه که در وزارت رفاه در حال برگزاری است با اشاره به اینکه طی سالهای ۸۴ تا ۹۲ روند تورم در کشور به گونه‌ای بود که افزایش حقوق‌های سالانه، نمی‌توانست جبران کننده باشد گفت: قدرت خرید بازنشستگان در حد ناراحت کننده‌ای کاهش یافت.

وی افزود: البته هر چه بر سرمان می‌آید از خود ماست. وقتی کسانی آمدند که گفتند نفت را سر سفره مردم می‌آورند، به آنها رای دادید و امروز شاهد این مسایل و مشکلات هستیم.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امسال نرخ تورم ۱۵ درصد بود و حقوق بازنشستگان ۱۴ درصد افزایش یافت عنوان کرد: اما متاسفانه در آن هشت سال فشار بسیاری وارد شده است و مرتب این مسئله را به دولت منتقل می کنیم تا تدبیری برای آن اندیشیده شود.

اسلامیان ادامه داد: جبران و ترمیم حقوق بازنشستگان موضوع بزرگی است و ۲۴ هزار میلیارد تومان بارمالی برای دولت در بردارد. کشور چندسال تورم و تحریم را تحمل کرده و امید است با حل مشکلات کشور بتوانیم خواسته برحق بازنشستگان را در مسیر مناسب قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشوری با اشاره به وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان گفت: میزان این وام‌ها ۵۰ هزار بود که اکنون به ۲۵۰ هزار وام افزایش یافته و از امروز ظهر سایت صندوق بازنشستگی برای ثبت نام وام باز می شود.

اسلامیان همچنین به افزایش تورهای سیاحتی زیارتی از ۵۰ هزار به ۹۰ هزار مورد خبر داد و گفت: امیدوارم مباحث بیمه تکمیلی و درمانی بازنشستگان نیز حل شود و روزی را ببینیم که خدمات سلامت هم قیمت واحد داشته باشد.

وی افزود: دوسال است که مجلس حتی یک ریال بابت بیمه تکمیلی به ما کمک نکرده و از محل اعتبارات صندوق هزار میلیارد تومان صرف کرده‌ایم و در قرارداد جدید که از یک ماه گذشته منعقد شده بر مبنای تعرفه‌های جدید عمل شده و تیم نظارتی حاکم می‌شود. سعی می کنیم سقف تعهدات بیماری‌های خاص را تا صفر نگه داریم.


بازنشستگان بی‌مسکن صاحب خانه می‌شوند 

وزیر کار و امور اجتماعی شنبه شب در مراسم جشن و تقدیر از ۱۶ بازنشسته برگزیده کشوری ، از دستور کار جدید این وزارتخانه برای خانه دار شدن بازنشستگان بی مسکن خبرداد.

پندار سیستم

به گزارش ایرنا ، علی ربیعی ابراز امیدواری کرد بتواند درجشن تقدیر از بازنشستگان نمونه کشوری در سال آینده بتواند کلید نخستین مرحله از خانه های احداثی برای بازنشستگان فاقد مسکن را تحویل دهد.

وی اظهارداشت: این کار با همکاری مشترک وزارتخانه های راه و شهرسازی و کار و اموراجتماعی انجام و قرار ست حتی در بافت های فرسوده شهری نیز زمین های مناسب احداث خانه برای بازنشستگان شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرند.

ربیعی به تلاش این وزارتخانه برای پیش بینی همسان سازی حقوق درمراحل مختلف تدوین قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در صورت عملی شدن این موضوع زمینه قانونی پاسخگویی به بخشی از خواسته های بازنشستگان فراهم خواهد شد.

وی بر ضرورت تکریم و حفظ حرمت بازنشستگان درهنگام مراجعه برای دریافت خدمات مختلف اشاره کرد و گفت: مبادا حتی دفترچه بیمه شده ای که برای درمان مراجعه کرده با احترام به مستمری بگیر تحویل نشود و باید به اخلاق و رفتارمان خیلی دقت داشته باشیم.

وزیرکار به احداث بیمارستان های مشابه میلاد در چهار نقطه دیگر کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا سال آینده بیمارستان میلاد دیگری نیز در جنوب غرب تهران تکمیل و به بهره برداری برسد.

ربیعی در ابتدای سخنانش به تحلیل شرایط زمان ورودش به وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: جلوگیری از یک معامله یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی زمین که با قیمت ‘ خیلی بدی ‘ در حال واگذاری بود، در کنار پیگیری پول یکسری شرکت هایی که به ‘ ب . ز ‘ با ضمانت نامه جعلی یک بانک سنگاپوری واگذار شده بود، از جمله اقدامات مدیریت جدید وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در دوسال گذشته بوده است.

وزیرکار همچنین به تغییر تقریبا سالانه مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی در دولت های گذشته اشاره و اظهارکرد:این سازمان در بحرانی ترین شرایط تحویل دولت جدید و مدیریت جدید شد.
ربیعی به نحوه انتخاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دولت جدید نیز اشاره کرد و گفت: دولت همه تلاشش را برای شناسایی و انتصاب یک مدیر مناسب و خوشنام از درون این سازمان معطوف داشت و به شکرخدا در مدت دو سال گذشته نیز این مدیریت بحران های این سازمان را به نحو شایسته ای مدیریت و مهار کرده است.

پیش ازسخنرانی وزیرکار و اموراجتماعی، رضا راعی قائم مقام سازمان تامین اجتماعی پیام سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان را قرائت کرد.

دربخشی از پیام نوربخش خطاب به بازنشستگان آمده است:عزیزانی که درکمال صداقت و سختکوشی ، بهترین سال های عمر خود را در سنگر کار و خدمت گذرانده و آبادانی و سازندگی را به میهن عزیزمان به ارمغان آورده اند،تردیدی نیست که در گذار از این مسیر پر افتخار خانواده و همسران دلسوز و فداکار با حمایت، همراهی و دلگرمی خود نقشی بی بدیل داشته اند.

نوربخش در پیامش ضمن تبریک به مناسبت ۲۵ ذی الحجه که متبرک با شان نزول سوره انسان است و به همین خاطر به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است، سعادتمندی ، سرافرازی و سیادت همه بازنشستگان را از خداوندمتعال مسالت و ابراز امیدواری کرد که جامعه امروز و فردای ما همواره بتوانند از برکات وجودی و تجربیات ارزنده این قشر بهره ور و بهره مند باشند.

در پایان این مراسم با حضور وزیر کار از ۱۶ تن از بازنشستگان نمونه کشوری با اهدا لوح تقدیر شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.