نرم افزارحسابداری صدگان

هزینه انتشار هر برگ اسکناس چقدر است؟

0 656

حسابداراپ

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: هزینه تولید هر برگ اسکناس به طور متوسط ۸۸۰ ریال و هزینه امحاء آن در سال جاری ۳۰۰ ریال بوده است.



به گزارش خبرگزاری فارس، مجید صنیعی در نشست خبری امروز با اشاره به تمهیدات بانک مرکزی برای روزهای پایانی سال اظهار داشت: همانند سال گذشته بانک مرکزی اقدام به ضرب سکه‌های هزار ریالی، ۲ هزار ریالی و ۵ هزار ریالی کرد به طوری که میزان تولید سکه در ضرابخانه بانک مرکزی در سال ۹۲، ۸۰ درصد و در سال جاری ۱۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: امسال اسکناس ۵ هزار ریالی، ۲۰ هزار ریالی، ۵۰ هزار ریالی و ۱۰۰ هزار ریالی تولید شد که میزان تولید آن نسبت به سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه فرسودگیری و تفکیک اسکناس فرسوده از سالم در سال ۹۳ به میزان ۵۷۰ میلیون قطعه انجام شد و این اسکناس‌ها از چرخه خارج، امحاء و معادل آن جایگزین شد.

پندار سیستم

وی با اشاره به رونمایی از طرح جدید اسکناس ۲۰ هزار ریالی در هفته دولت، گفت: در اسکناس جدید ۲۰ هزار ریالی که پشت آن طرح بادگیرهای یزد استفاده شده است در روزهای پایانی امسال توزیع می‌شود. اسکناس ۵۰ هزار ریالی جدید در اندازه اسکناس ۵ هزار ریالی در اندازه ۱۴۲ *۷۱ میلیمتر با طرح سر در دانشگاه تهران و شعر توانا بود هر که دانا بود رونمایی شد.

به گفته وی این طرح به مناسبت یادبود هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران مورد استفاده قرار گرفته است و در اواخر بهار سال آینده در کنار طرح جدید ایران چک منتشر و توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در خصوص هزینه تولید اسکناس، گفت: در سال ۹۳ هزینه تولید هر برگ اسکناس به طور متوسط ۸۸۰ ریال و هزینه امحاء آن ۳۰۰ ریال است.

وی ادامه داد: هزینه ریالی هر قطعه سکه هزار ریالی۸۵۰ ریال و سکه دو هزار ریالی ۱۵۰۰ ریال و سکه ۵ هزار ریالی ۲۳۰۰ ریال است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.