نرم افزارحسابداری صدگان

چگونه یک «رئیس بد» را تشخیص دهیم؟

0 646

حسابداراپ

گاهی اوقات افرادی که ریاست و مدیریتی را به‌عهده دارند، ممکن است نسبت به کارکنان خود رفتار بد و ظالمانه‌ای داشته باشند.


به گزارش جام جم، اگر رئیستان سه ویژگی زیر را داشته باشد، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. شما باید ترفندهایی بیاموزید تا بتوانید از صدمات احتمالی دور بمانید.

مدام دیگران را سرزنش می‌کند
یک رئیس بد معمولاً پیشرفت و اتفاق‌های خوشایند را به خود نسبت می‌دهد و هر خطایی را که پیش آید به گردن کارکنان خود می‌اندازد. در واقع او با این رفتار می‌خواهد از زیر بار مسئولیت‌هایش فرار کند و خود را از هر نوع اشتباه مبرا جلوه دهد. گرچه جروبحث کردن بر سر هر مسأله‌ای با رئیستان خطرناک است و به قیمت از دست دادن حرفه‌تان تمام می‌شود، اما قبول کردن تمام تقصیرها و پذیرفتن سرزنش ناعادلانه رئیستان نیز به مرور همان نتیجه بد را در پی خواهد داشت. بهترین کار این است که هنگام بوجود آمدن چنین اتفاقاتی، با آرامش و کاملاً منطقی با رئیس خود صحبت کنید و با تحلیل مناسب وضع به او نشان دهید که شما در مشکل بوجود آمده تقصیری نداشته‌اید. می‌توانید از او بخواهید که کاملاً توضیح دهد چرا شما را مقصر می‌داند. با این روش می‌توانید خود را از اتهامات ناروا نجات دهید.

پندار سیستم

همه‌چیز را شخصی می‌کند
برخی از رؤسا هر چیزی را شخصی می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود دیگر کسی علاقه‌ای به پیشنهاد دادن نداشته باشد و عقیده‌اش را مطرح نکند. این مسأله موجب رکود کار شده و پیشرفتی بوجود نمی‌آورد. اگر در جلسه کاری متوجه شدید که خودتان یا فرد دیگر دارید قربانی چنین شرایطی می‌شوید، بلافاصله سعی کنید مکالمه را به جهتی پیش ببرید که دیگران نیز تلاش کنند تا آن پیشنهاد را به گونه‌ای بهبود بخشیده و به پیشنهاد بهتری تبدیل کنند.

هرگز اجازه ندهید مکالمه به سمت شخصی کردن موضوع پیش برود. حتی می‌توانید از رئیستان بپرسید که چرا فکر می‌کند پیشنهاد مطرح شده مناسب نیست. برخی مواقع مدیران پاسخ درستی برای این پرسش ندارند و مشخص می‌شود نظر آنها کاملاً شخصی بوده است نه حرفه‌ای.

تفرقه بینداز و حکومت کن
مدیران لایق و توانا که به دنبال پیشرفت هستند، کارکنان خود را تشویق به همکاری با یکدیگر می‌کنند، اما مدیرانی که توانایی اداره مکانی را ندارند با تفرقه انداختن میان کارکنان سعی می‌کنند در محل کار بر اوضاع مسلط شوند و راهی جز این بلد نیستند. اگر رئیس شما چنین رفتاری دارد و گاهی از زبان یکی از همکارانتان از شما بدگویی می کند یا شما را تشویق به خبرچینی می‌کند تحت هیچ شرایطی نپذیرید، زیرا در طولانی‌مدت نه فقط نفعی به حالتان نخواهد داشت، بلکه با ناکارآمد شدن محیط کارتان و نداشتن تولید مناسب، حرفه‌تان را نیز از دست خواهید داد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.