نرم افزارحسابداری صدگان

حداقل افزایش حقوق کارمندان توسط مجلس تغییركرد.

2 590

حسابداراپ

کارمندان به جز حقوقی که از دولت دریافت می‌کنند درآمد دیگری ندارند و می‌بایست حقوق آنان به شکلی تنظیم شود که بتوانند متناسب با نرخ تورم در کشور امرار معاش کنند.


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت را در لایحه بودجه ۹۴، به دست کم ۱۷ درصد افزایش می‌دهد. «انقباضی دیده‌ شدن بودجه سال ۱۳۹۴ نباید بهانه‌ ای برای جلوگیری از افزایش حقوق کارکنان دولت باشد.»

به گزارش فارس، غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل‌ کشور، گفت: در بخش افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت، انتظار از دولت این بود که این افزایش، متناسب با نرخ تورم باشد.

پندار سیستم

وی افزود: اگر بناست حقوق کارکنان دولت به میزان تورم افزایش یابد، می‌ بایست کمترین افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۷ درصد در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون که لایحه بودجه ۹۴، خارج از انتظار نمایندگان به مجلس تقدیم شده است، در اوضاع کنونی، نمایندگان این بخش از لایحه را تصحیح و میزان رشد حقوق کارکنان دولت را به دست کم ۱۷ درصد افزایش خواهند داد.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس بر همین اساس یادآور شد: کارمندان به جز حقوقی که از دولت دریافت می‌کنند درآمد دیگری ندارند و می‌بایست حقوق آنان به شکلی تنظیم شود که بتوانند متناسب با نرخ تورم در کشور امرار معاش کنند.

کاتب افزود: انقباضی دیده‌ شدن بودجه سال ۱۳۹۴ نباید بهانه‌ ای برای جلوگیری از افزایش حقوق کارکنان دولت باشد.



محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. رضا مردانپور می گوید

    هر ساله کارمندان و کارگران در انتظار معجزاتی از جانب قانون گذارانند تا شاید مرحمی بر زخم کهنه مخارج و هزینه های خود گذارند و هر سال دریغ ازپارسال سفره کوچک شان کوچکتر و حلوای شان نسیه تر و جیب شان خالی تر و گه گاهی تصمیم گیران فراموش شان می شود که گردونه تولید و خدمت را آنان با دست و اندیشه می گردانند تا که نانی به کف آرند و به غفلت نخورند. گاه یادشان می رود که چند میلیون کارگر و کارمند وبا خانواده های شان می شود چند تا و بخاطر نمی سپارند که نرخ تورم هر سال یعنی کاهش ارزش پول رایج و عوامل بازدارنده یا شتاب دهنده سیاستهای تورمی قانون گذاران و مجریان اند و نباید بهای آنرا کارگران و کارمندان بپردازند و از قضا می پردازند.
    طبق اعلام رسمی بانک مرکزی اسفند ماه ۹۲ نسبت به مهر ۹۲ تورم ۷/۳۴% بوده در حالیکه افزایش حقوق کارگران ۲۵% برآورد وبه اجرا گذاشته شده است و ناخواسته و به اجبار قسمتی از نان سفره این رو سپید ان عرصه خدمت وتلاش خیرات تورم شده است .
    از طرفی نیازهای یک حقوق بگیر صرفا کالای خاص مورد محاسبه نرخ تورم نیست . و نیازهای روز مرعه وی عمومی است وهزینه اش بیش ودرآمدش اندک .درحالیکه می داند که چو دخلت نیست خرج آهسته ترکن در حالیکه جور مصرف کننده نهایی را در مالیات ارزش افزوده نیز می کشد و اعتبار مالیاتی ندارد تا با تهاتر بتواند داده ها را باز ستاند واین هم حذف قسمتی دیگر ازنان سفره که خیرات ارزش افزوده و در واقع برای وی تحلیل و کاهندگی است .
    تا رو گرداند لقمه ای دیگرازکاسه اش برداشته می شود مالیات حقوق ، مگر می شود سود برد ومالیات نپرداخت . مگر نه این است که یک شخص حقوقی ۲۵% مالیات را براساس درآمد منهای هزینه می پردازد و سود حاصله مشمول مالیات است . در سفره بی رنگ کارمند و کارگر چه سودی حاصل مگر سود سوزآور(زیان) و سی سال از بهترین دوران عمرش را با حقوقی در ترازوی امرار معاش معاوضه و از این مواجب کاهنده اخذ مالیات حقوق با همه سقف های کاذب را اندکی تامل باید.

  2. رضا مردانپور می گوید

    تورم ۳۴/۷ صحیح است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.