نرم افزارحسابداری صدگان

برخورد ريشه اي با فساد در نظام مالياتي

0 478

حسابداراپ

 نظام مالياتي در مسيري است که با شفاف شدن اطلاعات اقتصادي و ساماندهي قوانين و مقررات مالياتي، امکان برخورد ريشه اي با پديده فساد فراهم خواهد شد.

پندار سیستم


به گزارش رسانه مالياتي ايران، دکتر علي عسکري، روز شنبه ۱۵ آذرماه، در نشست خبري وزير اقتصاد که در آستانه هفته «ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد» با حضور معاونين وزير در محل سالن جهاد اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد، گفت: تا ريشه فساد شناسايي نشود قطعا برخورد با فساد، پيشگيرانه نبوده و به نتيجه مورد انتظار ختم نخواهد شد.

وي ادامه داد: اگر از سمت مودي به پديده فساد نگاه کنيم، يکي از ريشه هاي فساد، عدم انتشار اطلاعات در اقتصاد و عدم شفافيت فعاليت هاي اقتصادي و نهايتا کتمان درآمد آگاهانه موديان مالياتي است.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، افزود: اگر از سمت نظام مالياتي به پديده فساد بنگريم، نبود اطلاعات دقيق از فعالان اقتصادي و پراکنده و متعدد بودن قوانين و مقررات و فقدان يک مرجع و بانک اطلاعاتي کارآمد، از عوامل موثر بر بروز و ظهور فساد در نظام مالياتي به شمار مي رود. وي تصريح کرد: طرح جامع مالياتي پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته و ظرف امسال و سال آينده، اين سيستم جامع اطلاعات مالياتي کاملا پياده سازي خواهد شد.

دکتر عسکري اضافه کرد: با اجراي طرح جامع مالياتي عملا ارتباط مميز با مودي و همچنين ارتباط ميان مميز با پرونده مالياتي کاهش يافته و حتي قطع خواهد شد. وي اظهارداشت: بهره مندي از شيوه هاي نوين در نظام مالياتي و به ويژه ايجاد نظام مالياتي الکترونيک، از راهکارهاي مهم براي کاهش فساد به شمار مي رود.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي، خاطرنشان کرد: ايجاد بستر يکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادي از احکام اساسي اسناد بالادستي است و اطلاعات کسب شده از دستگاهها و سازمان هاي مختلف به هر چه شفاف تر شدن و دقيق تر شدن اطلاعات اقتصادي کمک مي کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.