نرم افزارحسابداری صدگان

شرايط پذيرش خود اظهاري ماليات بردرآمد اجاره املاك عملکرد سال۱۳۹۳

0 519

حسابداراپ

سازمان امور مالياتي کشور در ادامه اجراي سياست هاي تکريم ارباب رجوع و گسترش سطح تمکين و تشويق و توسعه خود اظهاري ماليات، بر پايه احترام و اعتماد متقابل و با استفاده از تجربيات حاصله، در نظر دارد در اجراي ماده ۱۵۸ قانون مالياتهاي مستقيم اظهارنامه مالياتي عمکلرد سال ۱۳۹۳ موديان محترم منابع ماليات بر در آمد اجاره املاک و همچنين ماليات بردرآمد صاحبان مشاغل موضوع مواد ۹۵ و ۹۶ اصلاحي ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ قانون مالياتهاي مستقيم (به استثناي رديف هاي ۱ الي ۷ و ۱۲ بند الف ماده ۹۶ قانون مزبور) را که به موقع تسليم نموده باشند، با رعايت شرايط زير بدون رسيدگي قبول نموده و تعدادي از آنها را به طور نمونه گيري و طبق مقررات مورد رسيدگي قرار دهد.


 الف- قبول اظهارنامه ماليات بردرآمد اجاره املاک منوط به تکميل جداول اظهارنامه مربوط خواهد بود.

ب- قبول اظهارنامه مالياتي صاحبان مشاغل فوق الذکر منوط به رعايت موارد زير خواهد بود:

پندار سیستم

۱- صاحبان مشاغل موضوع بندهاي الف و ب موضوع مواد ۹۵ و ۹۶ قانون مالياتهاي مستقيم بايستي دفاتر روزنامه و کل و يا درآمد و هزينه (دفتر مشاغل) را حسب مورد تحرير و اظهارنامه تسليمي بر مبناي آن تنظيم شده باشد.

 ۲- ترازنامه و حساب سود و زيان حساب درآمد و هزينه (که براساس دفاتر تنظيم مي شود) و يا خلاصه وضعيت درآمد و هزينه حسب مورد تکميل شده باشد.

 ۳- مودياني که اظهارنامه مالياتي آنها طي ۵ سال متوالي اخير (عمکلرد سال هاي ۱۳۸۸ لغايت ۱۳۹۲ ) در اجراي مقررات تبصره ۵ ماده ۱۰۰ و با خود اظهاري موضوع ماده ۱۵۸ قانون مالياتهاي مستقيم بدون رسيدگي مورد قبول واقع شده است براي عملکرد سال ۱۳۹۳ مشمول خوداظهاري نخواهند بود. بديهي است ، همکاري و هماهنگي ادارات امور مالياتي و موديان محترم مالياتي در تسريع قطعي سازي پرونده هاي مالياتي عملکرد سال ۱۳۹۲، بستر لازم براي توسعه خود اظهاري ماليات عملکرد سال ۱۳۹۳ را فراهم خواهد آورد.

منبع:سازمان امورمالياتي



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.