نرم افزارحسابداری صدگان

اميدواري به روند صعودی قیمت سهام از نیمه دوم مهر

0 527

حسابداراپ

امید به رونق اقتصادی و تأثیر آن بر روی سوددهی شرکت ها و همچنین پی بر ای پایین بازار سرمایه، نویدبخش رشد ملایم قیمت سهام از پاییز سال جاری می باشد.

در همین راستا، عزیزیان، مدیر سرمایه گذاری صندوق ارزش کاوان آینده با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به نظر می رسد با توجه به شرایط تسویه اعتبار کارگزاری ها که در پایان شهریور ماه می باشد و همچنین با در نظر گرفتن نحوه مشارکت حقوقی ها قیمت سهام در بازار سرمایه، طی کوتاه مدت رشد چندانی نداشته باشد بطوریکه حتی ممکن است شاخص کل بورس در کوتاه مدت به مرز ۷۰ هزار واحد نیز برسد.

عزیزیان تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می رود با مشخص شدن عملکرد ۶ ماهه شرکت ها در نیمه دوم مهر ماه شاهد اقبال نسبی به بازار سرمایه باشیم. بطور کلی می توان اظهار کرد که بازار از نظر عملکرد شرکت ها، شرایط و پتانسیل جبران زیان های سهامداران را دارا می باشد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق ارزش کاران آینده عنوان کرد: اصلاح قیمت سهام در بازار طی چند ماه اخیر و همچنین رشد عدد مطلق سوددهی در عملکرد ۶ ماهه شرکت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، منجر شده که پی بر ای بازار سرمایه با افت قابل توجهی مواجه گردد.

عزیزیان بیان کرد: بطور کلی سیاست های دولت در جهت خروج از رکود، امید به رشد اقتصادی و افزایش در سودآوری شرکت ها در کنار پایین بودن پی بر ای بازار، نوید بخش رشد ملایم قیمت سهام از پاییز سال جاری می باشد. اگرچه در کنار این دو عامل، روند مذاکرات نیز تأثیرگذار می باشد.

پندار سیستم

مدیر سرمایه گذاری صندوق ارزش کاوان آینده عنوان کرد: اثرگذاری نتیجه توافقات از نظر تأثیری که بر ورود و خروج نقدینگی بر روند بازار می گذارد، به صورت تدریجی خواهد بود بطوریکه در صورت حصول توافقات، شرایط اقتصادی رونق می گیرد و به تدریج نقدینگی وارد بورس می شود. بنابراین شاهد رشد میان مدتی در بازار سرمایه در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات خواهیم بود.

عزیزیان تصریح کرد: در مقابل نیز در صورت عدم حصول نتیجه در مذاکرات، شاهد خروج یکباره نقدینگی از بورس نخواهیم بود بنابراین در شرایط عدم توافقات، حجم معاملات کاهش می یابد و رکود نسبی نیز بر بازار سرمایه در دوره میان مدت حاکم می شود در نتیجه اثر توافقات چه در صورت حصول و چه در شرایط عدم توافقات، محسوس و مقطعی نخواهد بود.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی بازار سرمایه بیشتر تحت تأثیر عوامل داخلی و متغیرهای کلان اقتصادی می باشد اگر چه مذاکرات در میان مدت، اثر اقتصادی بر روی عملکرد شرکت ها خواهدگذاشت.

بنابراین می توان اظهار کرد که در نیمه دوم مهر تا پایان سال، بسته به عملکرد شرکت ها و شرایط حوزه داخلی کلان اقتصادی روند بازار سرمایه مشخص خواهد شد این در حالی است که نتیجه مذاکرات همانند کاتالیزور می تواند موجب شتاب و یا افت روند بازار گردد. در خاتمه نیز توصیه بنده به سهامداران که ضررهای قابل ملاحظه ای را تجربه نموده اند این است که در مقطع فعلی اکیداً سهام خود را نفروشند چراکه اکثر سهام در زمان فعلی به حداقل قیمت خود رسیده اند در نتیجه چنانچه سهامداران در مقطع کنونی صبر پیشه کنند، زیان نخواهند کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.