نرم افزارحسابداری صدگان

ارز تک نرخی می‌شود.

0 570

حسابداراپ

وزیر صنعت،معدن و تجارت از تک نرخی شدن ارز در سال آینده خبر داد و گفت: ۱۵۰ فقره پروانه بهره برداری از معادن که قبلا به ناحق صادر شده بود را لغو کردیم.

پندار سیستم


به گزارش فارس، نشست مطبوعاتی محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دقایقی قبل در ساختمان مرکزی این وزارتخانه آغاز شد. محمدرضا نعمت زاده در این نشست خبری که قرار است مباحث مختلف از جمله عملکرد یک ساله دولت در بخش صنعت، معدن و تجارت، مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه مطرح شود، اظهار داشت: وزیر صنعت,معدن و تجارت گفت: ۱۵۰ فقره پروانه بهره برداری از معادن که قبلا به ناحق صادر شده بود, لغو کردیم و البته یکی، دو مورد از صاحبان پروانه‌های لغو شده علیه ما شکایت کرده اند.

به گفته نعمت زاده برخی از صاحبان پروانه های بهره برداری از معادن به مدت پنج سال بهره برداری از معدن را معطل کرده بودند که با آنها برخورد کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا یک معدن در سال ۸۱ به زن یکی از مدیران واگذار شده بود که پروانه بهره برداری آن را لغو کردیم ولی آنها علیه ما شکایت کردند و در نهایت قرار شد ایمیدرو از آنها شکایت کند.

وزیر صنعت در ادامه با ارایه آماری از رشد بخش صنعت در سال ۹۱ گفت: طبق گزارش مرکز آمار, بخش اشتغال در این سال با رشد منفی ۳۶ درصد همراه بود که تا آن زمان هیچگاه چنین رشدی در بخش اشتغال اتفاق نیفتاده بود.

وی افزود: در سال ۹۱ بخش صنعت رشد منفی ۱۰ درصد را تجربه کرد و میزان رشد برای بخش صنعت و معدن با احتساب آب،برق و ساختمان منفی ۱۲،۶ درصد بود. نعمت زاده اظهار داشت: در سال ۹۱ رشد سرمایه گذاری منفی ۲۲ درصد و تولید اغلب محصولات کاهشی بود.

ورود بخش خصوصی به اکتشاف معادن

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در چنین شرایطی کار خود را آغاز کرد، افزود: در بحث صدور جواز تأسیس نیز موانعی وجود داشت که دولت جدید کار اصلاح مقررات و دستورالعمل های دریافت جواز تأسیس را انجام داد و دستورالعملی که در حد یک کلاسور بود به یک دستورالعمل پنج صفحه ای تبدیل شد.

نعمت زاده در مورد انجام فعالیت های اکتشافی در بخش معدن نیز گفت: در گذشته قرار گذاشته بودند که اکتشاف پهنه های معدنی واگذار نشوند و این کار به سازمان زمین شناسی واگذار شود که با توجه به روند کند موجود این کار حدود ۵۰ سال طول می‌کشد که ما ۸۰ درصد این پهنه ها را آزاد کردیم تا توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به تأمین ۲۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد ایران خودرو و سایپا گفت: این اموال به صنعت قطعه سازی و خودروسازی وارد شده و از سایر تولیدکنندگان نیز خواسته ایم تا اموال مازاد خود را عرضه و به چرخه تولید وارد کنند.

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی اظهار داشت:ارز سال آینده تک نرخی می‌شود. چند نرخی بودن ارز مشکلاتی را برای مصرف کننده و واردکننده به همراه دارد که در حال سبک و سنگین کردن موضوع هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه بحثهایی در مورد جمع آوری مرکز مبادلات ارزی مطرح است،برنامه دولت در این مورد چیست؟ گفت: این موضوع در اختیار بانک مرکزی است و ما از جمع آوری این مرکز بی خبریم.

وی تأکید کرد: امسال قطعا مرکز مبادلات ارزی دست نمی خورد تا اینکه این موضوع بررسی شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.