نرم افزارحسابداری صدگان

لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل در کمیسیون اجتماعی تصويب شد.

1 850

حسابداراپ

بر این اساس تلاش شده تا زنانی که دارای شرایط خاصی مانند داشتن فرزند معلول، کودک زیر ۷ سال یا همسر از کار افتاده هستند ۳۶ ساعت در هفته فعالیت کنند.


عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری دستور کار امروز یکشنبه (۱۵ تیر) کمیسیون اجتماعی، افزود: ادامه بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل از مواردی بود که در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مورد بررسی و کلیات آن در کمیسیون به تصویب رسید.

نماینده مردم آشتیان ، فراهان ، خنجین ، تفرش و رودبار در مجلس شورای اسلامی، درباره جزئیات لایحه مذکور ادامه داد: در این لایحه به بانوانی اشاره دارد که دارای شرایط خاصی مانند داشتن فرزند معلول، کودک زیر ۷ سال بوده یا همسر از کار افتاده دارند که بر این اساس ساعت کاری این افراد از ۴۴ ساعت در هفته به ۳۶ ساعت کاهش یافت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ادامه بررسی طرح الحاق یک بند به عنوان بند(هـ) تبصره جزء(۱) ماده(۳) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشوراز دیگر موارد بررسی شده در جلسه امروز بود،‌ افزود: کلیات این مهم نیز مورد تصویب کمیسیون اجتماعی واقع شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح مذکور اشاره به تنقیح قوانین در سازمان‌ها و اداره‌های دولتی دارد تا بر اساس آن قوانین مزاحم حذف و به اداره قوانین ارایه شود تا در مسیر اقتصاد مقاومتی قوانین دست و پاگیر حذف شود.

مشمولان بهره‌مندی از کاهش ساعت کار زنان شاغل/ کاهش ۶ ساعتی کار زنان در هفته

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با بیان اینکه لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار در دست بررسی است٬ گفت: با تصویب این لایحه ۶ ساعت از زمان کار زنان واجد شرایط در هفته کاهش خواهد یافت.

پندار سیستم

ایرج عبدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با مثبت ارزیابی کردن لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در مجلس٬ گفت: این لایحه از سوی دولت قبل به مجلس در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ارسال شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزییات لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل٬ افزود:‌ این لایحه مربوط به زنان سرپرست خانوار، دارای فرزند معلول، بانوانی که همسرانشان به علت بیماری لاعلاج نیاز به مراقبت دارند و همچنین زنان دارای فزرند زیر ۶ سال است می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه لایحه کاهش ساعت کاری زنان تمامی زنان شاغل را شامل نمی‌شود٬ تصریح کرد: زنانی که دارای شرایط یاد شده باشند به خاطر اینکه بار مضاعف کار بر دوش‌شان است می‌توانند ازمزایای لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل استفاده کنند.

وی ادامه داد: دولت باید هزینه های کاهش ساعت کاری زنانی که در نهادهای دولتی شاغل هستند را متقبل شود.

عبدی با بیان اینکه کاهش یک ساعت ازساعات کاری زنان شاغل با داشتن شرایط یاد شده در جهت کمک به زندگی آنان است٬ افزود: یک ساعت در روز کار کاهش داده می شود تا به این ترتیب بتوانند به خاطر مشکلاتی که دارند دچار مسائل عدیده‌ دیگری نشوند.

وی با یادآوری بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در مجلس٬ گفت:‌ کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و در حال حاضر در کارگروه ویژه کمیسیون در حال بررسی نهایی است.

عبدی ادامه داد: با تصویب لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل، مجموع ۴۴ ساعت کار زنان واجد شرایط به ۳۶ ساعت تقلیل خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: با تصویب لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در هفته ۶ ساعت از ساعت کاری آنان کاهش خواهد یافت.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. vahed می گوید

    لطفا جزئیات لایحه فوق شفاف بیان شودکه ایا خود کارمندانی که دارای بیماری خاص می باشند را شامل میشود؟ با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.