نرم افزارحسابداری صدگان

مدیرعامل شرکت بورس درخصوص افت شاخص توضيح داد.

0 466

حسابداراپ

 تدوین قوانین شفاف و باثبات و همچنین فراهم آوردن شرایط برای پیش بینی نسبی آینده بازار بورس از عوامل مهم در تقویت این بازار است.


حسن قالیباف اصل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت بازار بورس گفت: بزرگترین حمایت از بازار سرمایه ایجاد شفافیت در بازار است بنابراین دولت و مجلس باید کمک کنند قوانین و مقررات شفاف و با ثبات تدوین شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: باید توجه داشت تغییر قوانین مانع سرمایه گذاری در بازار بورس است بنابراین باید در بازار بورس اوراق بهادار تهران که نمادی از بازار ثانویه محسوب می شود و همچنین در بخش واقعی اقتصاد در قوانین ثبات به وجود آید.

قالیباف اصل گفت: اگر دولت و مجلس در تدوین قوانین به این نکته توجه کنند که قوانین در جهت حمایت از بازار و پایدار باشد زمینه تقویت بازار بورس فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تزریق نقدینگی دولت به بازار بورس چه تاثیری بر بازار داشته است؟ گفت: تزریق نقدینگی مفید بوده اما نکته مهم برای تقویت بازار این است که به توان آینده بازار را بصورت نسبی پیش بینی کرد.

پندار سیستم

قالیباف اصل گفت: شفافیت قوانین و امکان پیش بینی نسبی بازار بورس عامل تقویت این بازار خواهد بود.

وی افزود: رشد نرخ خوراک پتروشیمی ها و اتفاقات حوزه سنگ آ‌هن از دلایل اصلی  نزولی شدن شاخص بورس در چند ماه گذشته بوده است، علاوه بر آن زمانیکه سرمایه گذار می بیند در قانون بودجه یکساله کشور متغیرهای بلندمدت سرمایه گذاری تغییر می‌کند اعتمادش نسبت به سرمایه گذاری کم می شود و نمی‌تواند پیش بینی درستی از آینده بازار داشته باشد.

قالیباف اصل در خصوص پیش بینی آینده بازار بورس گفت: بهترین جا برای سرمایه گذاری ، بازار بورس محسوب می‌شود به دلیل اینکه بازاری شفاف و تحت نظارت است و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به نوعی گلچین شرکت‌های صنعتی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید شرایط به نحوی فراهم شوند که مردم در بازار بورس سرمایه گذاری کنند، گفت: جذب نقدینگی‌ها جامعه به کنترل تورم و هدایت سرمایه های اندک به سمت بازار بورس و تولید منتهی خواهد شد.

قالیباف اصل با تاکید بر این نکته که برای تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی باید از ظرفیت های بازار بورس استفاده کرد، ادامه داد: سال گذشته سال خوبی برای سرمایه گذاری در بورس و تامین مالی بخش تولید بود که متاسفانه این فرصت از دست رفت.

قالیباف درتشریح علل از دست رفتن فرصت استفاده از بازار صعودی بورس در سال گذشته، گفت: به دلیل اتخاذ برخی تصمیمات کوتاه مدت که متغییرهای بلندمدت اقتصادی شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داد، بازار فرصت جذب بیشتر سرمایه ها را از دست داد.

مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران یادآور شد: رفع مشکل کمبود نقدینگی و رکود اقتصادی می‌تواند به رشد بازار بورس منتهی شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.