نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش نرخ ارز محاسباتی به نفع بانک مرکزی است.

0 422

حسابداراپ

نرخ ارز محاسباتی نرخی است که بر مبنای آن بانک مرکزی حسابهایش را با دولت تسویه می کند از این رو این کاهش نرخ به نفع بانک مرکزی است و منجر به کسری بودجه نیز نخواهد شد چرا که با این نرخ حسابهایش را بادولت تسویه و ارز مازاد را به نرخ آزاد در بازار می فروشد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: کاهش نرخ ارز محاسباتی به نسبت نرخ تعیین شده در بودجه به نفع بانک مرکزی است چرا که با این نرخ حسابهایش را بادولت تسویه و ارز مازاد را به نرخ آزاد در بازار می فروشد.

پندار سیستم

علی محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره کاهش نرخ محاسباتی ارز نسبت به نرخ تعیین شده در بودجه از سوی بانک مرکزی، گفت:ابزار نظارتی مجلس دیوان محاسبات است که تمام مبادلات مالی  را چک می کند و تحت نظر دارد به ویژه حسابهای بانک مرکزی را که به نقل و انتقال ارزی می پردازد.

وی افزود: باید بررسی کنیم که اگر قوانین ظرفیت لازم برای نظارت بر مبادلات اقتصادی و پولشویی را ندارد، قوانین را تقویت کنیم.

احمدی در ادامه درباره اعلام اسامی دانه درشتها و تاثیر آن بر کاهش میزان فساد، گفت: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی در کاهش میزان فساد بی تاثیر نیست ضمن اینکه قوه قضاییه باید شعب ویژه ای را به بررسی پرونده های اقتصادی اختصاص دهد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد از معوقات بانکی در اختیار عده ای قلیل است که با رانت تسهیلات گرفته اند گفت: در تمام دنیا به منظور پرداخت تسهیلات در ابتدا اهلیت شناسی متقاضی انجام می شود و بعد درباره پرداخت تسهیلات تصمیم می گیرند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.