نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش روزانه یک ساعت از کار زنان با کسر از حقوق

0 527

حسابداراپ

 این لایحه ابتدا در کارگروه مربوطه در کمیسیون اجتماعی بررسی و سپس در دستور کار کمیسیون قرار گرفت؛ کلیات این لایحه از  چند ماه پیش در کمیسیون تصویب شد و حال جزئیات آن در دست بررسی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در تشریح جزئیات لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل، گفت: این لایحه درباره زنان کارمند شاغل است که براساس آن قرار است این افراد یک ساعت زودتر از موعد مقرر از محل کار خارج شوند.

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل، افزود: این لایحه ابتدا در کارگروه مربوطه در کمیسیون اجتماعی بررسی و سپس در دستور کار کمیسیون قرار گرفت؛ کلیات این لایحه از  چند ماه پیش در کمیسیون تصویب شد و حال جزئیات آن در دست بررسی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،‌ درباره جزئیات لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل ادامه داد: این لایحه درباره زنان کارمند شاغل است که براساس آن قرار است این افراد یک ساعت زودتر از موعد مقرر از محل کار خارج شوند، البته در این زمینه اعضای کمیسیون بر این امر تاکید داشتند تا نیروهای تامین اجتماعی نیز در لایحه مذکور مورد توجه قرار گیرد.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: از سویی دیگر جزئیات لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل از مقبولیت عمومی در کمیسیون اجتماعی برخوردار نبود زیرا اگر قرار باشد در لایحه یاد شده نیروهای تامین اجتماعی نیز به این قانون تسری یابند بیمه‌ها در پرداخت حقوق و مزایا با مشکل مواجه می‌شوند زیرا یک‌ساعت خروج زودتر از محل کار، حدود ۲۲ الی ۲۳ ساعت در ماه می‌شود که با این تفاسیر بیمه ها را در پرداخت با مشکل مواجه می‌سازد.

صلاحی تاکید کرد: با کاهش یک ساعته ساعت کاری، فرد در هفته ۵ الی ۶ ساعت افت کاری پیدا می کند و این کاهش ساعت کاری از حقوق فرد کسر می‌شود؛ بر این اساس بیمه در پرداخت حقوق با مشکل مواجه می‌شود بدان معنا که ساعت کاری فرد برای دریافت حقوق به صورت کامل پر نمی‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در یکی از بندهای لایحه مذکور به زنان شاغل که دارای فرزند زیر ۶ سال، همسر یا فرزند بیمار هستند اشاره دارد که این نیز با بحث و بررسی‌های زیادی روبرو است زیرا گاهی بعضی مردان نیز دارای همسر بیمار هستند که بر این اساس باید نسبت به معضلات آنها نیز چاره‌ای اندیشیده‌ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در بررسی کاهش لایحه ساعت کار زنان شاغل باید تبعات آن به دقت مورد بررسی واقع شود، گفت: برخی از این افراد به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند و اگر مشمول این لایحه شوند شخص دیگری جایگزین آنها نیست تا به انجام کارها بپردازد بنابراین لازم است همه جوانب کار در بررسی آن مورد توجه قرار گیرد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.