نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ ماليات بر ارزش افزوده سال آينده ۸ درصد خواهد بود.

3 718

حسابداراپ

رييس سازمان امور مالياتي از افزايش نرخ ماليات بر ارزش افزوده در سال ۹۳ به هشت درصد خبر داد و گفت: ما به عنوان مجري قانون موظفيم اين مصوبه را اجرا کنيم.


پندار سیستم

به گزارش رسانه مالياتي ايران، دکتر عسکري بابيان اينکه مطابق قانون ماليات بر ارزش افزوده در سال آينده نرخ اين ماليات بايد هفت درصد تعيين مي شد، ادامه داد: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي يک درصد اضافه شده به اين نرخ، براي تامين هزينه هاي بهداشت و درمان مردم است.

وي در ادامه افزود: در اصلاحيه قانون ماليات بر ارزش افزود، نرخ مشخصي را پيشنهاد نداده ايم بلکه نقاط ضعف اجراي آزمايشي ۵ ساله را اصلاح مي کنيم. رييس سازمان امور مالياتي کشور همچنين از اثربخشي قابل توجه ماليات بر ارزش افزوده در تحقق درآمدهاي مالياتي سخن گفت و افزود: ۷۴ درصد از درآمدهاي وصولي سالجاري مربوط ماليات بر ارزش افزوده است.

وي با بيان اينکه در بسياري از کشورهاي پيشرفته، نرخ ماليات بر ارزش افزوده تا ۲۳ درصد هم تعيين شده تصريح کرد: در کشور ما نرخ ماليات بر ارزش افزوده تا پايان برنامه پنجم هشت درصد است و ما هنوز پيشنهاد مشخصي را براي برنامه ششم توسعه ارايه نداده ايم و فعلا اصلاحات ديگري موردنياز است که انجام شود اما اگر بنا باشد افزايشي صورت گيرد، ممکن است تغيير رويه اي در ساير نرخ ها داشته باشيم.


محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. کمال می گوید

    سلام خیلی ممنون ازلطفتون

  2. حسن می گوید

    تفکیک درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده را نیز به نمایش بگذارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.