نرم افزارحسابداری صدگان

شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی در برنامه واگذاری‌ها تصویب شد.

0 654

حسابداراپ

هيئت واگذاري به منظور تشويق بخش خصوصي و جلب مشاركت اين بخش در برنامه واگذاري­‌ها، شيوه نامه اين موضوع را با رويكرد خصوصي‌سازي واقعي تصويب کرد.



به گزارش مهر، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: هيأت واگذاري در جلسه مورخ ۲۶ / ۱۱ / ۹۲ بنا به پيشنهاد سازمان خصوصي سازي و به منظور تشويق بخش خصوصي و جلب مشاركت اين بخش در برنامه واگذاري­ ها، شيوه نامه اين موضوع را با رويكرد خصوصي سازي واقعي تصويب و موافقت نمود سازمان خصوصي سازي در واگذاري سهام بلوكي بنگاه­ها مفاد آن را رعايت نمايد.
بر اين اساس، به منظور تشويق بخش خصوصي واقعي و با هدف جلب مشاركت عموم به خريد سهام شركت­ها در واگذاري­هاي اقساطي، مشوق­هاي زير از تاريخ تصويب­ اين شيوه­ نامه، به صورت موردي يا يك جا در خصوص هر شركت و مشروط به درج در آگهي عرضه عمومي، براي خريداران بخش خصوصي قابل اعمال است و مراتب با پيشنهاد سازمان خصوصي سازي به تصويب هيأت واگذاري مي­رسد.

الف – افزايش سقف كل زماني و مجموع تعداد اقساط تا ميزان یک سوم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

پندار سیستم

ب – بازپرداخت پلكاني اقساط با شيب «۱۰%» رشد سالانه و به مأخذ «۱۰۰» براي رقم ميانه دوره اقساط.

ج – سود فروش اقساطي به ميزان «۳%» پايين تر از ساير خريداران.

منظور از خريداران بخش خصوصي واقعي موضوع اين شيوه نامه، تمامي اشخاص حقيقي و آن دسته از اشخاص حقوقي است كه شامل يكي از نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي شامل بنيادها، نهادهاي انقلاب اسلامي، آستان­هاي مقدسه، نهادهاي اقتصادي وابسته به امور خيريه و وقف، صندوق­هاي بازنشستگي، تأمين اجتماعي، صندوق­ها و نهادهاي بيمه و تأمين آتيه، بانك­ها و مؤسسات پولي و سرمايه­گذاري وابسته به آنها و يا نهادهاي تحت مالكيت و مديريت مستقيم و غيرمستقيم اين قبيل نهادها و مؤسسات باشد.

به نظر مي­ رسد با اهتمام هيأت واگذاري و تصويب اين شيوه­نامه رويكرد جديدي به خصوصي سازي و واگذاري بنگاه­ها را در دولت يازدهم و هيأت واگذاري شاهد باشيم و انگيزه بخش خصوصي براي مشاركت در برنامه خصوصي سازي كشور و حضور در واگذاري­ها بيشتر شود و مشوق­هاي موضوع اين شيوه­نامه، واگذاري سهام شركت­ها را در مسير مطلوبي قرار دهد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.