نرم افزارحسابداری صدگان

بورس روزهای خوشی را در پیش خواهد داشت.

0 556

حسابداراپ

وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای گفت‌وگو اعلام کرد:بورس ایران روزهای بسیار خوشی را در پیش دارد.


به گزارش فارس، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر نشست اخیر وی با مسئولان بورس و برای بازگشت آرامش به بازار بورس چه کاری انجام شده است، گفت: خوشبختانه بورس ایران در کل منطقه خاورمیانه و در کل جهان بهترین شرایط را در سال جاری داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون شاخص کل بورس حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته که این ناشی از اعتمادی است که مردم ما نسبت به دولت و سیاست‌های دولت پیدا کرده است.

پندار سیستم

طیب‌نیا اظهار داشت: مردم مطمئن شده‌اند که تولید ما در حال خروج از رکود است و سودآوری بنگاه‌های اقتصادی در حال افزایش خواهد بود و این اعتماد مردم باعث شده که نقدینگی را وارد بازار سرمایه کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: متأسفانه طی هفته‌های اخیر به دلیل برخی تصمیماتی که گرفته شد و تغییراتی که در قیمت برخی نهاده‌ها به خصوص خوراک پتروشیمی‌ها صورت گرفت، بورس به صورت موقت و گذرا دچار مشکلاتی شد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود:‌ تشخیص ما این است که این نوسانات و التهابات کاملاً موقت و گذرا است، کما اینکه در روزهای اخیر دیده می‌شود که شاخص کل مجدداً رشد پیدا کرد و از رقم زیر ۸۰ هزار به بالای ۸۰ هزار ارتقا پیدا کرد.

طیب‌نیا گفت:‌ من مطمئنم که این نوسانها گذرا خواهد بود و بورس در یک مسیر با ثبات حرکت خواهد کرد، البته این نکته را بگویم که ما در دولت به هیچ عنوان به دنبال این نیستیم که شاخص را افزایش دهیم و عمدتاً به دنبال این هستیم که حجم بازار توسعه پیدا کند و به دنبال این هستیم که مردم منابع خودشان را وارد بازار ثانویه کنند و همزمان با آن به دنبال توسعه بازار اولیه هستیم و این به معنای آن است که بنگاه‌های مالی بتوانند تأمین مالی بلندمدت خودشان را از طریق بازار اولیه در بورس انجام دهند و مطمئن باشید، بورس روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.