نرم افزارحسابداری صدگان

چگونگی دریافت کد سهام داری غیر ایرانی های مقیم ایران

0 560

حسابداراپ

افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در بازار سهام ایران را دارند اما به دلیل نداشتن شناسنامه ایرانی نمی توانند وارد این بازار شوند باید برای اخذ کد سهامداری به اداره نظارت بر کارگزاران سازمان بورس مراجعه کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص نحوه خرید سهام توسط افراد غیر ایرانی که مقیم ایران هستند، گفت: این افراد اگر شناسنامه ایرانی نداشته باشند نمی توانند مانند ایرانی ها اقدام به خرید سهام کنند.

پندار سیستم

وی با اشاره به اینکه این افراد خارجی محسوب می شوند، ادامه داد: این گروه باید به اداره نظارت بر کارگزاران سازمان بورس مراجعه کرده و درخواست کد سهامداری کنند.

به گفته وی پس از ارائه در خواست برای این افراد کد سهامداری صادر خواهد شد.

سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه غیر ایرانی هایی که مقیم ایران هستند اما تبعیت این کشور را ندارند در موارد استثنا می توانند بر طبق ضوابط بانک مسکن اوراق حق تقدم مسکنی که در اختیار دارند را از طریق فرابورس به فروش برسانند، افزود: اما این کدها فقط برای فروش اوراق تسهیلات مسکن است و امکان خرید سهام را با این کدها ندارند.

بر اساس این گزارش مدتی پیش افرادی با سازمان بورس تماس گرفته و اظهار تمایل به خرید سهام را کرده بودند این افراد که مقیم ایران بودند اما تابعیت ایرانی نداشتند نمی دانستند چگونه برای دریافت کد سهامداری اقدام کنند.بر همین اساس و بنا به اعلام مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی این گروه برای دریافت کد سهامداری باید به اداره نظارت بر کارگزاران در سازمان بورس مراجعه کنند.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.