نرم افزارحسابداری صدگان

معاملات روز جاری بازار سهام

0 520

حسابداراپ

امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۶۲۰ برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از سه هزار میلیارد ریال بود. ارزش روز بازار نیز در عدد ۴۰۶ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.


در معاملات روز جاری بازار سهام متغیرهای بورس با رشد و رونق مواجه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص کل ۶۴۱ واحد بالا رفت و در عدد ۸۲ هزار و ۶۷۰ تثبیت شد. همچنین در این روز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۶۲۰ برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از سه هزار میلیارد ریال بود. ارزش روز بازار نیز در عدد ۴۰۶ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

در بازار روز جاری شاخص کل متاثر از نمادهای هلدینگ خلیج فارس، هلدینگ پارسیان، مخابرات، تاپیکو، بانک پاسارگاد ، سرمایه گذاری غدیر و بانک پارسیان ۶۴۱ واحد رشد کرد. همچنین شاخص صنعت نیز ۴۳۶ واحد بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۴۴۳ و یک هزار و ۴۰۹ واحد صعود را تجربه کردند.

پندار سیستم

در بازار روز جاری گروه خودرو در صدر برترین های صنایع قرار گرفت. همچنین گروه مالی و شیمیایی نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین افزایش قیمت ها نیز متعلق به نمادهای نصیر ماشین، ملی انفورماتیک، کاشی حافظ، چرخشگر، ایرکا پارت صنعت، بانک سینا و سرمایه گذاری سپه بود. این در حالی بود که نمادهای سایپا آذین، بهنوش ایران، کمک فنر ایندامین، صنایع شیمیایی سینا، سرمایه گذاری ساختمان ایران، فرآورده های نسوز پارس و قند قزوین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سنگین ترین صف های خرید برای نمادهای ملی انفورماتیک، دراوسازی زهراوی، فنرسازی خاور، آهنگری تراکتورسازی، فروسیلیس ایران، روز دارو و صنعتی آما تشکیل شد . این در حالی بود که نمادهای حفاری شمال، نیرو ترانس، مپنا، فراورده های نسوز پارس، سرمایه گذاری صنعت بیمه، دارو پخش و سایپا آذین شاهد طولانی ترین صف های فروش بودند.

در اولین روز معاملاتی هفته اوراق مشارکت شهرداری شیراز با معامله ۳۴۱ میلیون سهم به ارزش ۳۴۱ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشت. تیپیکو با معامله ۲۸۳ میلیارد ریال و مپنا با معامله ۲۷۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

ایران خودرو با داد و ستد ۵۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را ثبت کرد. بانک صادرات با معامله ۴۴میلیون و تیپیکو با معامله ۴۲ میلیون سهم در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.