نرم افزارحسابداری صدگان

اهالی تالار چشم به راه فردا

0 529

حسابداراپ

امروز بیش از۷۰۰ میلیون سهم در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفت در حالی که انتظار می رفت حجم معاملات رفته رفته افزایش یابد اما به همان دلیلی که در بالا به آن اشاره شد هنوز حجم معاملات به سطوح قبلی باز نگشته است.


با اتمام ساعات معاملات روز شنبه ۹۱.۱۱.۱۲ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۹۶۶ واحد رشد به رقم ۶۳۰۶۱ واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۲۸۸۸ واحد افزایش عدد ۱۵۸۹۷۸ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۱۳۶۶ واحد رشد به رقم ۸۴۱۶۴ واحد رسيد.

همچنین در این روز پالایش نفت بندرعباس با ۱۵۷ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پتروشیمی پردیس با ۹ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۲۲ واحد افزایش به رقم ۸۳۹ واحد رسید.

در این شرایط امروز هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با ۴ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم ۳۵۴۹ میلیارد ریال رسید.

پندار سیستم

امروز شاخص بورس توانست با ۱۳۶۶ واحد رشد وارد کانال ۸۴ هزار واحد گردد. نمادها شرکت های پالایش نفت بندر عباس و سرمایه گذاری غدیر به همراه “پارسان” بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. ولی نکته ای که امروز کاملاً به چشم می خورد این بود که حقوقی ها همچنان با ترس در بازار حرکت می نمایند.

به گزارش بورس نیوز، روند معاملات روز های اخیر بخصوص روز جاری نشان می دهد که حقوقی ها همچنان تمایل به فروش دارند و حتی در برخی از نماد ها با قوت فروشنده هستند. بنظر می رسد چشم و گوش حقوقی ها همچنان در راهروها و صحن علنی مجلس که قرار است این روز ها روند بررسی بودجه سال ۹۳در آن آغاز گردد منتظر مانده است.

اما از روند معاملات روز جاری باید گفت خودرویی ها همچنان در صدر توجهات فعالان بازار سرمایه قرار دارند، گفته می شود برخی از حقوقی ها توجه ویژه ای به برخی از نمادهای این گروه دارند بطوریکه در نماد ایران خودرو امروز ۴۱ میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت و نزدیک به ۶۰ میلیون سهم نیز در صف خرید باقی ماند.

به لحاظ حجم معاملاتی نیز بانکی ها در مجموع بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. بانک صادرات در روز جاری حجم معاملاتی ۹۶ میلیونی را به ثبت رساند. اکثر نمادهای این گروه نیز در درصدهای مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

اکثر گروه های مطرح بازار امروز را با روندی صعودی پشت سر گذاشتند. به نظر می رسد چنانچه این روند ادامه یابد می توان به گفته های رئیس سازمان امیدوار بود گفتنی است ایشان تأکید کرده که روند ورود سرمایه به بازار سرمایه همچنان با قوت ادامه دارد همچنین نکته جالبی که امروز در بازار شاهد آن بودیم گزارش یکی از نمادهای فلزی بود بطوریکه امروز نورد آلومینیوم ایران در گزارشی با موضوع شفاف سازی اعلام داشته که بدهی ارزی خود را با نرخ ارز مرجع ۱۲۳۲۱ریالی تسویه و پرداخت کرده است که هرچند اتفاق خوبی محسوب می شود اما می توان آن را چیزی در حد معجزه دانست چرا که در ادبیات اقتصادی کشور هم اکنون دلاری با نرخ تسعیر ۱۲۳۲۱ریال محلی از اعراب ندارد.

در نهایت گفتنی است امروز بیش از۷۰۰ میلیون سهم در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفت در حالی که انتظار می رفت حجم معاملات رفته رفته افزایش یابد اما به همان دلیلی که در بالا به آن اشاره شد هنوز حجم معاملات به سطوح قبلی باز نگشته است و این مورد در آینده می توان خطر ساز تلقی گردد.

البته اغلب کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه چشم به معاملات فردا دوخته اند چراکه به اعتقاد اهالی تالار معاملات فردا می تواند به نوعی تعیین کننده روند حرکتی روزهای آتی شاخص باشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.