نرم افزارحسابداری صدگان

فرار مالياتي در بخش ماليات بر ارزش افزوده وجود ندارد.

0 479

حسابداراپ

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي در خصوص ميزان فرار مالياتي در بخش ماليات بر ارزش افزوده گفت: از آنجا که ماليات بر ارزش افزوده تابعي از توليد ناخالص داخلي است و آنچه که در قانون آمده را همه ساله وصول کرده ايم مي توان گفت که فرار مالياتي در اين بخش وجود ندارد.

 

پندار سیستم

به گزارش رسانه مالياتي ايران، عليرضا طاري بخش با اشاره به اين که ۹۹ درصد درآمدهاي ماليات بر ارزش افزوده طي هشت ماهه امسال محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزايش يافته است، گفت: در سال جاري ۱۰ گروه از مشاغل را براي نصب صندوق فروش از ابتداي سال ۹۳ فراخوان کرده ايم.

 وي با اشاره به اين که نرخ ماليات بر ارزش افزوده طبق قانون هر سال يک درصد افزايش مي يابد، خاطرنشان کرد: منتظريم اين نرخ به حداکثري که قانون تعيين کرده برسد تا اصلاحيه قانون را ارائه دهيم تا از سال ۹۵ اجرايي شود.

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي با اشاره به اين که اين نرخ بايد به هشت درصد تا پايان برنامه پنجم برسد، اضافه کرد: اصلاحيه قانون ماليات بر ارزش افزوده از ابتداي برنامه ششم و از سال ۹۵ اجرا مي شود.

وي درباره اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده اظهار کرد: اصلاحيه قانون در دست بررسي است و به نظر مي رسد سازمان مالياتي تا پايان سال اين اصلاحيه را جمع بندي کرده و به دولت ارائه دهد. طاري بخش همچنين درباره ميزان فرار مالياتي در بخش ماليات بر ارزش افزوده اظهار کرد: در اين حوزه فرار مالياتي زياد مشاهده نمي شود، اگر چه نمي گوييم همه درآمدهاي ماليات بر ارزش افزوده را وصول مي کنيم اما از آنجا که ماليات بر ارزش افزوده تابعي از توليد ناخالص داخلي است و آنچه که در قانون آمده را همه ساله وصول کرده ايم مي توان گفت که فرار مالياتي در اين بخش وجود ندارد.

وي خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون ماليات بر ارزش افزوده خدمات بانکي از پرداخت ماليات معاف است، بر همين اساس بانک ها و موسسات اعتباري مجاز از پراخت ماليات بر ارزش افزوده معاف هستند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.