نرم افزارحسابداری صدگان

سرمایه‌گذاران بیشتر دقت کنند/ رفتار بودجه‌ای دولت باید قابل پیش‌بینی باشد.

0 509

حسابداراپ

مدیر عامل شرکت بورس تهران ضمن هشدار به سرمایه گذاران در خصوص خریداری سهم با مطالعه، انتقاداتی نسبت به عدم پیش بینی رفتار بودجه ای دولت وارد کرد و گفت:دولت باید در خصوص نرخ خوراک و سایر متغیرهای مهم تدبیری اتخاذ کند که بازار سرمایه بتواند آنها را پیش بینی کند.


مدیر عامل شرکت بورس تهران ضمن هشدار به سرمایه گذاران در خصوص خریداری سهم با مطالعه، انتقاداتی نسبت به عدم پیش بینی رفتار بودجه ای دولت وارد کرد و گفت:دولت باید در خصوص نرخ خوراک و سایر متغیرهای مهم تدبیری اتخاذ کند که بازار سرمایه بتواند آنها را پیش بینی کند.

به گزارش سنا‌ دکتر حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با ایسنا به نوسانات اخیر بورس اشاره کرد و گفت:قرار نیست روند بازار سرمایه دائما رو به رشد باشد زیرا قیمت سهام تحت تاثیر عوامل و اخبار مختلفی است که بازار سرمایه به این اخبار واکنش نشان می دهد‌.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت خوب است،اظهار کرد:در حال حاضر باید حجم بالای معاملات بورس مدنظر قرار گیرد زیرا در حال حاضر روزانه حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان معامله در بورس انجام می شود که این میزان در نوع خود کم سابقه است.

وی در خصوص افزایش P/E ‌بورس تهران و احتمال وجود حباب در بورس گفت:از روی P/E ‌ نمی توان در خصوص وجود یا عدم وجود حباب صحبت کرد این در حالی است که دربازار فعلی قیمت سهام برخی شرکتها بالا رفته ولی قیمت برخی دیگر از شرکتها مناسب است.

مدیر عامل شرکت بورس یادآور شد:در حال حاضر بازار سرمایه رشد کرده و شاخص بورس از ۳۸ هزار واحد در ابتدای سال به ۸۸ هزار واحد در دی ماه رسیده است بنابراین بورس تهران رشد ۱۳۰ درصدی را در ۹ ماه گذشته تجربه کرده است.

پندار سیستم

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی ریسک بازار افزایش یافته است یا نه؟گفت:قطعا کسانی که در شرایط فعلی اقدام به خرید و فروش می کنند باید نسبت به ابتدای سال بیشتر دقت کرده و سرمایه گذاران با مطالعه و دقت بیشتر اقدام به خریداری کنند.

سخنگوی شرکت بورس به تاثیر افزایش نرخ خوراک و بهره مالکانه معادن در شرکتهای بورسی اشاره کرد و افزود:قطعا بودجه در متغیرهای اقتصادی صنایع اثر گذار است و در صنایع مختلف اثرات مختلفی دارد بنابراین کسانی که قصد دارند در شرایط فعلی اقدام به خرید و فروش کنند قطعا اثرات بودجه ای را باید در مطالعات کارشناسی خود لحاظ کنند.

وی اضافه کرد:بازار سرمایه یک بازار  رقابتی بوده و به نشانه هایی که از سایر بازارها به بازار سرمایه وارد می شود عکس العمل نشان می دهد لذا دولت باید در خصوص نرخ خوراک و سایر متغیرهای مهم تدبیری اتخاذ کند که بازار سرمایه بتواند آنها را پیش بینی کند.

مدیر عامل شرکت بورس با بیان اینکه بازار سرمایه هیچ گاه نمی تواند رفتار بودجه ای دولت را پیش بینی کند،اظهار کرد:باید تصمیم اساسی در این خصوص صورت گیرد تا بازار سرمایه بتواند در مورد این تصمیمات برنامه ریزی کند زیرا یکی از وظایف بازار سرمایه تخصیص سرمایه و تامین مالی بنگاه اقتصادی است و اگر بازار سرمایه بتواند این موارد را پیش بینی کند،برنامه ریزی کرده و سرمایه گذاری انجام می دهد در غیر اینصورت سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه انجام نمی شود.

قالیباف معتقد است:بنابراین در خصوص نرخ خوراک باید روشی پیش گرفته شود که بازار سرمایه بتواند این موارد را پیش بینی کند زیرا طبق سنت هر ساله بازار منتظر است که ببیند در بودجه چه اتفاقی رخ می دهد.

مدیر عامل شرکت بورس تهران در پایان تاکید کرد:در این خصوص باید دولت و مجلس تصمیمی اتخاذ کنند که از رونقی که در بازار سرمایه وجود دارد استفاده بشود زیرا زمانی که بازار سرمایه نتواند پیش بینی کند قطعا سرمایه گذاری در بازار اولیه شکل نمی گیرد.

منبع : سنا


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.