نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش مرخصی زایمان زنان برای دستگاه‌ها در سال ۹۳ لازم‌الاجراست.

1 662

حسابداراپ

شهیندخت مولاوردی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: خبری نشدن برخی از کارها به این معنی نیست که کارها متوقف شده است چون تعدادی از کارها به موازات هم در حال انجام است و همزمان که کارهای کارشناسی در حال انجام است گزارش‌ها از دستگاه‌های مختلف گرفته می‌شود و بحث‌هایی نیز وجود دارد تا نهایی نشود نمی‌توان آنها را منتشر کرد. برای انجام کارهای کارشناسی زمان لازم است و این مطلب به این معنا نیست که حوزه‌ها و قسمت‌های مختلف تعطیل شده است.


وی ادامه داد: ما برای روزهای پایانی سال ۹۲ و اقداماتی که می‌توانیم برای بودجه تخصیص نیافته انجام دهیم برنامه ریزی داریم. همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای سال ۹۳ هم انجام شده و تمام این کارها به موازات هم در حال انجام است.

پندار سیستم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش مرخصی زایمان جزو تکالیف دستگاه‌ها است و باید در برنامه‌های آنها لحاظ شود و نباید بودجه را زنان و مردانه بنگریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اگر بگوییم از حدود ۱۹۵ هزار میلیارد بودجه ۱۰ میلیارد سهم زنان است و بقیه سهم مردان، نگاه درستی نیست و در سال ۹۲ نیز دستگاه‌ها در صورت تأمین اعتبار باید افزایش مرخصی زایمان را اجرا کنند و آن را لازم الاجرا بدانند.

مولاوردی افزود: افزایش مرخصی زایمان قانون است و بنابراین فقط متعلق به سال ۹۲ نیست. این قانون تا زمانی‌که لغو نشده و کان لم یکن تلقی نشده لازم الاجرا است.

وی اظهار داشت: بودجه لازم برای اجرایی کردن افزایش مرخصی زایمان مادران باید در همان بودجه‌هایی که دستگاه‌ها دارند پیگیری و تأمین اعتبار شود. یکی از برنامه‌های ما این است که سمت و سوی برنامه‌ها و بودجه‌های دستگاه‌ها را سمت و سوی جنسیتی دهیم و آنها را مجاب کنیم که بخشی از اعتبارات را به امور زنان و خانواده و وظایفی که دستگاه‌ها در این حوزه دارند اختصاص دهند.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. فرهاد می گوید

    با سلام
    آیا اعضا هیئت علمی دانشگاهها ی آزاد اسلامی نیز مشمول این قانون میشود و حقوق آنها در طی این مرخصی تامین اجتماعی پرداخت می کند یا دانشگاه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.