نرم افزارحسابداری صدگان

رشد درآمدهای مالیاتی با تجهیز زیرساخت‌ها

0 544

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه میزان وصول مالیات در سال جاری حدود ۲۰ درصد کمتر از درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه امسال بوده بنابراین وصول این میزان افزایش درآمد مالیاتی در لایحه بودجه سال ۹۳ امکانپذیر نیست.


محمود شکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با مثبت ارزیابی کردن ارائه به موقع لایحه بودجه سال ۹۳ ، گفت: با وجود اینکه کشور در شرایط تحریم اقتصادی قرارداردارائه به موقع لایحه بودجه سال ۹۳ این امکان را فراهم کرده است که مجلس و دولت زمان کافی برای رایزنی و کار کارشناسی داشته باشند.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی بخش بندی و تقسیم کار در انجام پروژه های مختلف را می توان از اقدامات مثبت دیگر دولت در ارائه به موقع لایحه بودجه سال آینده دانست و افزود:  اما باید به این نکته توجه داشت که اعتبارات بصورت استانی و با توجه به اولویت نیازهای هر منطقه توزیع شود.

شکری با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۹۳ افزایش درآمدهای مالیاتی را پیش بینی کرده است، تصریح کرد:  با توجه به اینکه میزان وصول مالیات در سال جاری حدود ۲۰ درصد کمتر از میزان درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه سال ۹۲ بوده  بنابراین وصول این میزان افزایش درآمد مالیاتی در لایحه بودجه سال ۹۳ بعید خواهد بود.

پندار سیستم

وی با بیان این که در حال حاضر سیستم مالیاتی کشور مانند سنوات گذشته سنتی و وابسته به فرد است، گفت: در حالی که ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح سیستم جامع مالیاتی در سازمان امورمالیاتی از سال گذشته پیش بینی شده بود اما راه اندازی این سیستم نمی تواند به تنهایی در اخذ کامل مالیات تاثیرگذار باشد.

شکری برای اخذ کامل مالیات نیازمند تجهیز زیر ساخت های مناسب هستیم ، ادامه داد:  بطور مثال باید همه  فعالان اقتصادی در بخش اصناف به صندوق فروش تجهیز شوند به دلیل اینکه در صورت نبود این صندوق ،سازمان مالیاتی  نخواهد توانست به همه اطلاعات مالی لازم، دسترسی کامل پیدا کند.

وی افزود: در هر صورت برای اجرای سیستم جامع مالیاتی باید زمینه ها و زیرساخت های لازم  را فراهم  کرد، به نحوی که اطلاعات از سازمانهای مربوطه مانند بخش بازرگانی و شهرداری ها بطور کامل اخذ شود.

شکری تصریح کرد: نکته دیگر این است که متاسفانه در حال حاضر ۸۰ درصد از منابع بودجه فقط برای ۲۰ درصد مردم  کشور هزینه می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه درخواست گشایش ال سی و چاپ ایران چک در لایحه بودجه سال ۹۳ را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: در شرایطی با درخواست ال سی ریالی و چاپ ایران چک، موافق هستم که تدابیری برای جلوگیری از افزایش نقدینگی نیز اتخاذ شده باشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.