نرم افزارحسابداری صدگان

بازار سرمایه ۴۲۰ هزار میلیارد تومانی شد.

0 528

حسابداراپ

در نتیجه داد وستدهای روز سه شنبه سرمایه گذاران بورسی بیش از یکهزار و ۸۵ برگه سهم را دست به دست کردند.


به گزارش خبرگزاری مهر، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بازار سهام سرمایه گذاران بیش از یک میلیارد برگه سهم را به ارزش ۴ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال در ۱۲۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. در نتیجه معاملات روز جاری ارزش روز بازار نیز از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

همچنین در این روز شاخص کل با رشدی ۶۵۱ واحدی در آستانه ورود به کانال ۸۶ هزار ایستاد. البته این متغیر در ساعت های ابتدایی معاملات برای دقایقی مرز ۸۶ هزار واحد را در نوردید. اما در نهایت با عقب نشینی از این مرز در عدد ۸۵ هزار و ۹۶۲ قرار گرفت. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، ملی مس، مپنا، بانک ملت و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

نماد هلدینگ خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص یکی از دلایل عقب نشینی این متغیر بود. شاخص صنعت نیز ۳۲۴ واحد رشد کرد و شاخص بازار اول در حالی ۷۶۷ واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۶۷ واحدی مواجه شد.

پندار سیستم

همچنین در این روز گروه مالی در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت. گروه خودرو و شیمیایی نیز در رده های بعدی نشستند. صدر نشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فیبر ایران، توریستی و رفاهی آبادگران، مپنا، کنترل خوردگی تکین کو، کشت و صنعت چین چین، خدمات انفورماتیک و فنر سازی زر بود.

در مقابل نمادهای نورد آلومینیوم، بیسکویت گرجی، پارس دارو، داروسازی اکسیر، البرز دارو، شکر شاهرود و چینی ایران با بیشترین کاهش قیمت، انتهای جدول را از آن خود کردند. سنگین ترین صف های خرید نیز به نمادهای مپنا با ۱۰۱ میلیون تقاضا، بانک تجارت، دراو پخش، خدمات انفورماتیک، نوسازی و ساختمان تهران، بانک سینا و کارت اعتباری ایران کیش اختصاص داشت.

این در حالی بود که نمادهای نفت پارس، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، جوشکاب یزد، حق تقدم سرمایه گذاری پردیس، کارخانجات تولیدی شهید قندی و حق تقدم بین المللی توسعه ساختمان با سنگین ترین صف های فروش مواجه بودند.

همچنین بیشترین ارزش معاملات نیز به نماد ایران خودرو با معامله ۲۳۷ میلیارد ریال سهم اختصاص داشت. پس از آن نماد سرمایه گذاری شاهد با معامله ۲۲۸ میلیارد ریال سهم در رتبه دوم و پالایش نفت بندرعباس با معامله ۱۹۷ میلیارد ریال در رده سوم قرار گرفت.

این گزارش حاکی است سرمایه گذاری شاهد با معامله ۸۳ میلیون برگه سهم بیشترین حجم معاملات را داشت. بانک صادرات با معامله ۷۹ میلیون سهم و ایران خودرو با معامله ۷۰ میلیون سهم در رده های بعدی قرار گرفتند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.