نرم افزارحسابداری صدگان

رشد بورس حبابی است/موج شتاب زده تازه واردان به بورس

0 669

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید خریداران خرد در ورود به بازار سرمایه نهایت دقت را انجام دهند و هیجانی و شتابزده اقدام به خرید نکنند،گفت: خرید و فروش ها و رشد شاخص ها در بورس رشدی هیجانی داشته و حبابی است و با این روند احتمال افت ناگهانی شاخص بورس وجود دارد.


به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: خرید و فروش ها و رشد شاخص‌ها در بورس رشدی هیجانی و حبابی است و احتمال افت ناگهانی شاخص بورس وجود دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که باید خریداران خرد در ورود به بازار سرمایه نهایت دقت را انجام دهند، گفت: باید پذیرفت با این شرایط اقتصادی فعلی احتمال افت شاخص بورس وجود دارد لذا باید خریداران خرد در ورود به بازار سرمایه نهایت دقت را انجام دهند.

پندار سیستم

نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که تنها ارزش برخی سهام ها رشد قابل توجهی داشته است.

موسوی لارگانی افزود: نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که سهام هایی وجود دارند که درابتدا به میزان کمتر از ارزش واقعی ارزش گذاری شده اند و رفته رفته به ارزش واقعی خود نزدیک می شوند.

وی در خصوص اطلاع رسانی در موضوع سرمایه گذاری در بازار بورس گفت: کسانی که قصد ورود به بازارسرمایه دارند حتما باید از مشاوره ها و تحلیل های تخصصی در رابطه با بورس استفاده کنند به دلیل اینکه این امکان وجود دارد که ضرر کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: باید پذیرفت بازار بورس مکان مناسبی برای جذب سرمایه ها و نقدینگی های سرگردان بازارهای کاذب دلالی مسکن، ارز و غیره است و می توان با برنامه ریزی مناسب از این نقدینگی ها در جهت تقویت تولید و صنعت کشوراستفاده کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس‌ افزود: البته نکته مهم در این رابطه این است که باید آموزشها ومشاوره های تخصصی برای ورود غیر حرفه ای ها به بازار بورس در نظر گرفته شود و حتی دولت می تواند در این موضوع هزینه کند و آموزش رایگان به مردم ارائه دهد تا بازار سرمایه بتواند علاوه بر نقدینگی بازارهای کاذب، نقدینگی های خانگی را نیز به سمت بخش تولید و صنعت سوق دهد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.