نرم افزارحسابداری صدگان

مردم از قانون ماليات بر ارزش افزوده اطلاع كافي داشته باشند

0 541

حسابداراپ

نايب‌رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان، گفت: اگر شكايتي به انجمن حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ارجاع داده شود به آن رسيدگي مي‌كنيم و پس از احقاق حق، پنج درصد آن به انجمن مي‌رسد.


به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از ايسنا، سيدسعيد هاشمي در دومين نشست هم‌انديشي موديان مالياتي (ماليات بر ارزش افزوده) كه از سوي مركز آموزش‌هاي همگاني قوه قضاييه در معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضاييه برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۸۸ قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان بعد از ۱۶ سال در مجلس تصويب و براي اجرا به وزارت‌خانه‌هاي بازرگاني و دادگستري ابلاغ شد. در فصل سوم اين قانون پيش‌بيني شده كه انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان به وجود آيد.

هاشمي افزود: انجمن حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان كليه بحث‌هاي مربوط به ارائه ماليات مانند مشاركت در ساخت كه همه آحاد مردم بايد در آن شركت داشته باشند را بيان كرده و سازوكاري را براي آن تبيين كرده است كه تحت عنوان ماليات بر ارزش افزوده مطرح شده است.

پندار سیستم

وي با بيان اينكه همه افراد جامعه مصرف‌كننده هستند، ادامه داد: به جز مواردي كه در ماده ۱۲ قانون ماليات بر ارزش افزوده كه از پرداخت ماليات مستثني شدند، اكثر دستگاه‌ها بايد مالياتشان را پرداخت كنند.

نايب رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان، تاكيد كرد: در انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان از سال ۱۳۹۰ كار خود را آغاز كرده‌ايم . اگر شكايتي به انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان ارجاع داده شود به آن رسيدگي مي‌كنيم و پس از احقاق حق، پنج درصد از احقاق حقي كه به دست آورده‌ايم به انجمن مي‌رسد.

هاشمي در پايان گفت: از شهروندان تقاضا دارم كه در پرداخت ماليات‌ها شركت كنند و از قانون ماليات برارزش افزوده اطلاع كافي را داشته باشند.

در پايان اين نشست محسن حيدري دبير هم‌انديشي و رييس اداره آموزش‌هاي عمومي مركز آموزش‌هاي همگاني قوه قضاييه از راه‌اندازي سامانه اينترنتي مركز آموزش‌هاي همگاني قوه قضاييه تحت عنوان mahdad.ir خبر داد و گفت: سايت آموزش‌هاي همگاني قوه قضاييه مباحث حقوقي را به زبان ساده و ادبيات روز بيان مي‌كند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.