نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص قله ۵۹ هزار واحد را پس گرفت

0 518

حسابداراپ

ارزش بازار سهام در رکورد تازه‌ای پس از کاهش پیاپی هفته‌های اخیر مجدداً ۲۹۰ هزار میلیارد تومانی شد و شاخص کل بورس با افزایش ۹۶۷ واحدی قله ۵۹ هزار واحدی را هم پس گرفت.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به افزایش تقاضا پس از کاهش‌های پیاپی قیمت سهم شرکت‌ها، ارزش بازار مجدداً به مرز ۲۹۰ هزار میلیارد تومان رسید و از این میزان نیز فراتر رفته است.

بورس اوراق بهادار تهران که طی ۱۰ جلسه معاملاتی بیش از ۴ هزار واحد کاهش را تجربه کرده بود، طی دو روز معاملاتی یعنی امروز و روز گذشته بیش از ۲ هزار واحد افزایش یافت.

در این میان امروز شاخص کل با افزایش ۹۶۷ واحدی به ۵۹ هزار و ۱۵۷ واحد رسیده و به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده به طور متعادل‌‌تری پیگیری شود.

پیش از این اخبار بین‌المللی که بیشترین تاثیر را بر جوّ روانی و هیجانی بازار گذاشته بود،اما در یکی دو روز اخیر با آمدن اخبار منتفی شدن تنش‌ها رو به بهبودی رفته است.

ذکر این نکته ضروری است که کارشناسان و تحلیل‌گران بازار رفتار سهامداران در قبال این تنش‌های بین‌المللی را غیرمنطقی توصیف و تاکید کردند که بازارهای بین‌المللی با وجود این تنش‌ها نه تنها منفی بلکه با افزایش تقاضا روند مثبتی طی ‌کردند.

پس از کمرنگ شدن شائبه جنگ، شاخص‌های منتخب بازار با حرکت دسته جمعی همگی به استقبال شرایط مثبت رفتند، بطوریکه شاخص صنعت با ۸۱۲ واحد، شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر با ۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۷۸ واحد، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با ۶۴ واحد و شاخص بازار اول و دوم در مجموع بیش از ۲۵۰۰ واحد افزایش را تجربه کردند.

پندار سیستم

بنابراین گزارش هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو بیشترین تاثیر افزایش را بر شاخص امروز بازار سهام گذاشتند.

پالایش نفت بندرعباس با کاهش جزئی قیمت، پالایش نفت تبریز و شرکت نفت پاسارگاد به ترتیب با ۴ و ۱.۹۳ درصد کاهش معامله می‌شوند.

روز گذشته پالایش نفت بندرعباس افزایش حدود ۴ درصدی قیمت را تجربه کرد و به محدوده ۱۲۲۵ تومان رسید.

همچنین امروز شرکت‌های موجود در فرابورس با برتری تقاضا نسبت به عرضه افزایش بیش از ۱۴ درصدی آی‌فکس را رقم زدند به طوریکه برخی نمادها از جمله پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر مثبت را گذاشته‌اند.

امروز نمادهای معاملاتی پارس خودرو و زامیاد مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شدند و با کاهش قیمت معامله می‌شود، حجم معاملات زامیاد بیش از ۱۰ میلیون سهم بوده است.

در گروه بانکی، بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک پارسیان، بانک تجارت با افزایش قیمت و بانک دی، پست بانک، بانک سینا و بانک اقتصاد نوین با کاهش قیمت روبرو شدند.

در جریان معاملات امروز، نماد معاملاتی وبشهر (هلدینگ توسعه صنایع بهشهر) با افزایش قیمت و صف خرید بیش از ۱۵ میلیونی روبرو شد. این سهم طی ماه گذشته تا ۴۲۰ تومان هم افزایش یافته بود و به نظر می‌رسد این سهم همچنان به دوره گذشته خود بازگردد.

بنابراین گزارش، در مجموع شرکت‌های حاضر در بازار سهام وضعیت رو به بهبودی داشته و با افزایش قیمت معامله می‌شوند و همین امر موجب شد تا امروز هم شاخص حدود ۱۰۰۰ واحد افزایش را تجربه کند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.