نرم افزارحسابداری صدگان

تناسب نرخ سود بانکی با تورم به شرط کاهش تورم/برنامه ضربتی برای بازار ارز نداریم

0 548

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه همایش بانکداری اسلامی گفت: تناسب‌سازی نرخ سود بانکی و تورم در شرایط کاهش تورم است و برنامه ضربتی در بازار ارز نداریم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه همایش بانکداری اسلامی از تحلیل‌های مطرح شده بر اظهارات وی در مورد لزوم تناسب سازی نرخ سود بانکی با تورم گلایه کرد و گفت: اصل این مسئله درست است، منتهی تحلیل‌هایی که بر روی این اظهارات من انجام شد، نادرست است.

پندار سیستم

وی گفت: برای ایجاد تناسب میان نرخ سود بانکی و تورم اول باید نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند، در یک شرایط تعادلی نرخ تورم کاهش یافته و با نرخ سود تعادل پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی درباره بازار ارز نیز اظهار داشت: وضعیت بازار ارز در حال حاضر متعادل است، برنامه ما برای بازار ارز کوتاه مدت نیست، در حال حاضر هیچ برنامه ضربتی و شوک‌آوری برای بازار ارز نداریم.

از رئیس کل بانک مرکزی سؤال شد، با توجه به انحلال ستاد ویژه تدابیر اقتصادی مصوبات آن ستاد راجع به برداشت‌های شبانه از حساب بانک‌ها چه می‌شود، وی گفت: آن پرونده باید بررسی شود، بررسی می‌کنیم، اگر بانکی تخلفی کرده باشد، متناسب با آن تخلف برخورد می‌شود.

وی درباره اختصاص ارز کالاهای اساسی اظهار داشت: این مسئله در دست بررسی است و ان شاء‌الله به زودی انجام می‌شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.