نرم افزارحسابداری صدگان

توقف نمادها رانت ایجاد می‌کند/ مدیران شرکت‌ها شفاف‌سازی کنند

0 525

حسابداراپ

 شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۴۳ واحدی بر قله ۵۰ هزار واحد ایستاد و ارزش روز بازار نیز به بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

پندار سیستم

 

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بازار معتقدند حجم بسیار بالایی از نقدینگی بازارهای موازی به بازار سرمایه سرازیر شده است و همین امر موجب رشد شاخص شده است.

بر همین اساس، امیر افسر، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص راه‌های شفاف‌سازی بازار سرمایه، اظهار داشت: متوقف کردن نمادها برای معامله‌گران جزء ریسک محسوب می‌شود و بازار عکس‌العمل خود را نسبت به آن نشان می‌دهد.

افسر با بیان اینکه توقف نمادها برای ناظران ابزاری برای شفاف‌سازی است، ادامه داد: به نظرم باید شفاف‌سازی شرکت‌ها همزمان با باز بودن آنان انجام شود؛ توقف نمادها نوعی رانت ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدیران شرکت‌ها باید در حین رشد قیمتی سهام، نسبت به شفاف‌سازی اقدام کنند گفت: زمانیکه سرمایه‌گذاران قصد نقد کردن سهام خود رادارند نباید مانعی وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره نوسان بورس تصریح کرد: قاعدتا بازار باید دستخوش نوسان شود و نمی‌توان گفت که شاخص در جا زده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه عواملی در راستای افزایش شاخص بورس دخیل هستند، گفت: مهمترین عامل که جمع‌بندی این عوامل هستند، افزایش امید نسبت به آینده است؛ امید است در دولت آینده بازار با رشد مواجه شود.

افسر گفت: در بازارهای دلالی از جمله سکه و ارز، چشم‌انداز مثبتی دیده نمی‌شود بنابراین حجم بسیار بالایی از نقدینگی وارد بازار سهام شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه برای دولت آینده فرصت بسیار مغتنمی است تا بورس کشور را رونق دهد، گفت: معمولا اظهار نظر کشورها درباره شاخص بازار سرمایه، میزان ارزش روز این بازار نسبت به تولید ناخالص داخلی است؛ این نسبت در بازار ما بسیار پایین است چرا که بسیاری از شرکت‌ها رغبتی برای ورود به بورس نداشته‌اند.

افسر گفت: یکسری از این شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که در تملک دولت‌اند؛ در این میان شرکت‌هایی که در تملک تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی هستند از این دسته قرار می‌گیرند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.