نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش تصاعدی در تولید معافیت مالیاتی را رقم خواهد زد.

0 461

حسابداراپ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خواسته تولید کنندگان این است که به جای معافیت مالیاتی چند درصد از ارزش افزوده ای که ایجاد می کنند در اختیار خود تولیدکنندگان قرار گیرد، گفت: پیشنهاد معافیت مالیاتی تولید کنندگان مشروط به افزایش تولید به صورت تصاعدی در کمیسیون صنایع و معادن در قالب طرح حمایت از تولید ملی ارائه شده است.


پندار سیستم

حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه معافیت مالیاتی در صورتی اثر بخش است که اگر تولیدکننده نسبت به سال گذشته تولیدات خود را دو برابر افزایش دهد به صورت پلکانی معافیت مالیاتی برای آن در نظر گرفته شود، تصریح کرد: ما این پیشنهاد را در طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه داده ایم.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس افزود:باید توجه داشت که  معافیت مالیاتی به تنهایی نمی تواند یک ابزار حمایتی برای تولید کننده باشد به طوری که اگر تولید کننده درآمد داشته باشد به پرداخت مالیات نیز تمایل دارد و به دنبال معافیت از مالیات نیست؛ اما اگر درآمد نباشد معافیت مالیاتی نیز معنایی نخواهد داشت.

رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا تولید بیشتر صورت گیرد، گفت: خواسته تولید کنندگان این است که به جای معافیت مالیاتی چند درصد از ارزش افزوده ای که ایجاد می کنند در اختیار خود تولیدکنندگان قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بازگرداندن درصدی از ارزش افزوده ای که توسط تولیدکنندگان ایجاد می شود به خودشان باعث می شود نه تنها تولیدکننده اظهارنامه غیرواقعی ارائه ندهد بلکه تولید خود را افزایش دهد تا درصدی که از ارزش افزوده به او برگردانده می شود افزایش یابد.

گروسی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم، مالیات بر ارزش افزوده تا پایان اجرای این قانون که سال ۹۴ است باید به ۸درصد برسد، ادامه داد: می توانیم این شرایط را فراهم سازیم تا درصدی از این مالیات برارزش افزوده در اختیار تولید کنندگان برتر قرار گیرد تا تولید کننده نسبت به افزایش تولید خود انگیزه داشته باشد.

وی ضمن اعلام اینکه معافیت مالیاتی به تنهایی نمی تواند اثر بخش باشد، گفت: باید راهکارهای تشویقی فراهم شود تا تولید را افزایش دهیم تا به تبع آن سود بیشتری نصیب تولید کننده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: این حمایت ها باید به صورت تصاعدی باشد، در غیر اینصورت انگیزه ای برتولید کننده برای افزایش تولیدات خود ایجاد نمی شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.