نرم افزارحسابداری صدگان

درآمد حاصل از واگذاری دستگاه‌های اجرایی در همان دستگاه‌ها هزینه می‌شود

0 619

حسابداراپ

با تصویب نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۲ خزانه‌داری کل کشور موظف است معادل ارزش ریالی سهام و اموال واگذار شده را با اعلام سازمان خصوصی‌سازی در حسابهای دریافت و پرداخت خود ثبت و گزارش کند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بند ۸-۱۳ از لایحه بودجه را به تصویب رساندند که براساس آن معادل ۱۰۰ درصد منابع موضوع جدول شماره ۵ این قانون از محل اعتبارات ردیف جدید در ردیف ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره ۹ در اختیار دستگاه اجرایی زیربط قرار می‌گیرد تا برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی سرمایه موضوع این قانون هزینه شود.

 

به گزارش فارس، براساس این مصوبه درآمد حاصل از واگذاری اموال و دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی در حساب معین استانی قرار گرفته و در همان دستگاه‌ها هزینه می‌شود.

پندار سیستم

 

در ادامه عبدالرضا عزیزی پیشنهاد الحاقی به این بند ارائه کرد که با رأی قاطع به تصویب رسید، در نتیجه الحاق بند ۱۷۸-۲ به سازمان بهزیستی کشور اجازه داده می‌شود وجه حاصل از فروش دارایی‌های سرمایه‌ای و اموال غیرمنقول خود را به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید و معادل ۱۰۰ درصد وجوه مذکور را تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال علاوه بر موارد هزینه درآمد حاصل از فروش دارایی‌های سرمایه‌ای و اموال غیرمنقول برای کلیه دستگاه‌های اجرایی را به صورت وجوه اداره شده برای تأمین سهم آورده مددجویان در برنامه تأمین مسکن معلولان و مددجویان و کمک به سرمایه در گردش با ایجاد صندوق فرصت‌های شغلی مددجویان موضوع بند ۳ ماده ۷ این قانون جامع حمایت از معلولان به مصرف برساند.

 

همچنین بند ۹-۱۳ که به تصویب نمایندگان رسید حاکی است خزانه‌داری کل کشور موظف است معادل ارزش ریالی سهام، سهم‌الشرکه و اموال و دارایی‌هایی که در اجرای اجزای زیربط بند ۱۳ واگذار شده است با اعلام سازمان خصوصی‌سازی یا دستگاه اجرایی زیربط در اجرای ماده ۱۰۱ قانون محاسبات عمومی کشور در حسابهای دریافت و پرداخت خود ثبت و گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه کند.

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است در اجرای ماده ۱۰۳ قانون محاسبات عمومی کشور این مبالغ را در صورتحساب عملکرد قانون بودجه ۹۲ کل کشور درج کنند.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.