نرم افزارحسابداری صدگان

بخشودگی مشروط جریمه حق بیمه کارفرمایان تا اسفند ماه ۹۰

0 598

حسابداراپ

نمایندگان مجلس روز گذشته به ادامه بررسی بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۲ کشور پرداختند و بر این اساس، با تصویب‌بندی به سازمان تامین اجتماعی اجازه دادند جریمه حق بیمه کارفرمایان را تا اسفند ماه سال ۹۰ مورد بخشودگی قرار دهند.


براساس مصوبه مجلس، مقرر شد: به منظور تسهیل وصول مطالبات معوق (بدهی‌های قطعی تا اسفند ماه ۹۰)، به سازمان تامین اجتماعی اجازه داده می‌شود جریمه حق بیمه کارفرمایان مدیون واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی مشروط به اینکه حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری نسبت به پرداخت یا تعیین تکلیف اصل حق بیمه اقدام نماید، مورد بخشودگی قرار دهد.
بهارستان نشینان همچنین در مصوبه دیگری صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کردند به منظور اجرای بیمه درمانی تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری و عائله درجه یک تحت پوشش، اقدامات لازم را انجام دهند.
در ادامه این مصوبه آمده است: هزینه‌های مربوط به نسبت برابر، توسط بیمه شده، دولت و سازمان بیمه‌گر تامین خواهد شد.



تکلیف تامین اجتماعی برای بیمه کارگزاران مخابرات روستایی 
نمایندگان مجلس همچنین در مصوبه دیگری مقرر کردند که صندوق تامین اجتماعی موظف به بیمه کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی است.  براساس مصوبه مجلس، صندوق تامین اجتماعی موظف است کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و افراد حقوقی و سایر افرادی که به عنوان کارگر یا تحت هر عنوان دیگری طرف قرارداد مخابرات روستایی می‌باشد را پس از واریز حق بیمه سهم کارگر توسط کارگزار و کارگر و تا زمان فروش سهام مدیریتی براساس قانون تامین اجتماعی و قانون کار تحت پوشش بیمه قرار دهد. حق بیمه سهم کارفرما تا سقف ۲۴۰ میلیارد تومان تامین می‌شود.
همچنین مقرر شد: وزارتخانه‌های «ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «اقتصاد» ملزم به رفع مشکلات اجرایی قانون بودجه سال ۹۱ مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی، شرکت متولی متعهد به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار شدند.

پندار سیستم



وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن برای ایثارگران
نمایندگان مجلس همچنین  با تصویب بند دیگری از لایحه بودجه با اختصاص وام ۶۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن ایثارگران موافقت کردند. مجلس در این مصوبه  مبلغ تسهیلات جانبازان برای خرید مسکن را تایید کرد.
مبلغ تسهیلات مذکور به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر ۶۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان، روستاها ۲۰ میلیون تومان و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت بیست ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین می‌شود.



براساس تبصره یک این بند دولت موظف است نسبت به تضمین پیش‌بینی و پرداخت ما‌به‌التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانک‌های عامل با تایید وزارت راه اقدام و اعتبار مورد نیاز را در ردیف‌های مربوطه منظور نماید. همچنین بانک‌های عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک محاسبه و اخذ تضامین بازپرداخت لازم به میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر اقدام نمایند. همچنین طبق تبصره ۲ این بند ایثارگرانی که در سال های گذشته از تسهیلات مسکن تا سقف ۵ میلیون تومان استفاده كرده‌اند و همچنین افرادی که وام دریافتی قبلی خود را بدون در نظر گرفتن سقف مبلغ طی مدتی کمتر از ۳ سال تا پایان سال ۹۱ تسویه نموده‌اند و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب می‌باشند با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند مجددا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.



علاوه بر این مقرر شد: وام‌های حمایتی غیر از ایثارگری از قبیل وام‌های کارمندی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود و افراد مشمول می‌توانند مشترکا از تسهیلات بانکی  متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده نمایند. همچنین نمایندگان با تصویب تبصره ۴ این بند مقرر کردند اوراق واگذاری از قبیل برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانک‌های عامل ‌باشد. همچنین مشمولان که از طرفین تعاونی‌های معتبر همانند نیروهای مسلح و همچنین مشمولانی ساکن روستاها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آنها فاقد سند رسمی هستند تامین مسکن کنند می‌توانند با وثیقه یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی یا ثبتی تسهیلات مقرر را دریافت و در همان محل احداث یا خرید نمایند.



علاوه بر این مصوب شد: بانک‌های عامل مجازند برای احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مشمول این بند تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند تا پس از احداث به افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌شوند فروش اقساطی نمایند.
بهارستان نشینان همچنین بانک مرکزی را موظف کردند از طریق بانک‌های عامل به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می‌باشند در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال ۹۱ استفاده کرده‌اند فقط برای یک بار با معرفی بنیاد شهید مابه‌التفاوت وام قبلی یا با فک رهن و تسویه از یک فقره وام مسکن در قالب تسهیلات ساخت پرداخت نمایند.
نمایندگان همچنین مقرر کردند: زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانک‌های عامل از ابتدای تیرماه ۹۲ به مدت یک سال باشد.


منبع : دنياي اقتصاد


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.