نرم افزارحسابداری صدگان

اتهام فرار مالیاتی کاملاً بی‌اساس است.

0 542

حسابداراپ

اپل می گوید به شیوه‌ای عادلانه سهم مالیاتی خود را پرداخت کرده و اتهامات وارده از سوی سنای آمریکا در مورد فرار مالیاتی را به هیچ وجه نمی پذیرد.


به گزارش فارس به نقل از مک ورلد، اپل تصریح کرده که در آمریکا یا دیگر کشورهای جهان هیچ بدهی مالیاتی ندارد و کلیه اتهامات وارد شده در این زمینه بی اساس است.

پندار سیستم

تعدادی از سناتورهای آمریکایی دیروز مدعی شدند اپل با انتقال سود مالی خود به شعباتش در دیگر کشورهای جهان و به خصوص کشورهای اروپایی که دارای قوانین ساده تر مالیاتی هستند، به دنبال پرداخت مالیات اندک است.


تیم کوک مدیر عامل اپل با حضور در یکی از کمیته های فرعی سنا به اتهامات یاد شده پاسخ داد و گفت اپل از هیچ حیله ای برای فرار از پرداخت مالیات و فریب افراد در این زمینه استفاده نکرده و ادعای انتقال دو سوم سود جهانی این شرکت به سه شعبه اپل در ایرلند برای مخفی کردن درآمدها و عدم پرداخت مالیات بی اساس است.


وی افزود که نرخ موثر مالیاتی اپل در آمریکا در سال قبل ۳۰.۵ درصد بوده و از این نظر در میان دیگر شرکت های تجاری عملکرد بی نظیری داشته است. بیش از ۵۰ هزار نفر در آمریکا کارمند اپل هستند و محصولات ساخت این شرکت از سوی صدها هزار نفر از صاحبان مشاغل به کار گرفته می شود.


کوک در نهایت گفته ما هر چقدر مالیات بر دوشمان بوده پرداخته ایم. ما نه تنها از قوانین تبعیت می کنیم، بلکه به روح قانون نیز توجه داریم. قرار است تحقیقات در مورد عملکرد مالیاتی اپل در هفته های آتی نیز ادامه یابد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.