نرم افزارحسابداری صدگان

نیاز به تحول انقلابی در قانون کار

0 603

حسابداراپ

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از برخی مشکلات پیش‌روی جامعه کارگری کشور، گفت: روابط کارگر و کارفرما در قانون‌کار نیازمند تحول انقلابی است.


سیدحسین نقوی‌‌حسینی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تبریک هفته کار و کارگر به‌ قشر عظیم و زحمتکش کارگران کشور، تصریح کرد: ما در حوزه قانون کار، نیازمند تحولی انقلابی و بنیادین در کشور هستیم تا بتوان در رهگذر این تحول انقلابی مشکلات جامعه کارگری را به حداقل رساند.


نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه اصلاح قانون کار مورد اعتراض جدی نمایندگان است و نمایندگان مجلس به سبب اینکه برآمده از اراده ملت هستند، نمی‌توانند  نسبت به اجحاف دولت در زمینه حقوق کارگران بی‌تفاوت باشند.

 

قرارداد‌های موقت، راهی برای اسارات کارگران

پندار سیستم

نقوی حسینی همچنین درباره لزوم ایجاد امنیت شغلی برای کارگران، گفت: این روز‌ها در کشور بخش عظیمی از کارگران اسیر قرارداد‌های موقت‌اند، ما به عنوان خادمان ملت، موظف به نجات دادن کارگران از چنین بندی هستیم و تا زمانی که نتوانیم این بند اسارت را از دوش کارگران برداریم، این قشر شاهد امنیت شغلی نخواهند بود.


وی با تأکید بر پیامد‌های ناگوار نبود امنیت شغلی در جامعه کارگری، تأکید کرد: بیکاری کارگران در نتیجه تصمیمات یکسویه برخی کارفرمایان تبعات سنگینی را بر کارگران و خانواده‌ آن‌ها تحمیل کرده که جای امیدواری دارد با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در این‌باره این مشکل هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

 

افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد‌ها از تورم عقب‌تر است

این نماینده مردم در مجلس نهم، همچنین در مورد افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران، یادآور شد: هر چند افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال‌ها گذشته بیشتر بوده اما این میزان هنوز هم از رشد تورم در جامعه عقب‌تر  است.


عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در مورد قوانین بیمه‌ای حمایت از کارگران،  تأکید کرد: هر چند بسیاری از مشکلات نظیر نحوه محاسبه سالیانه سابقه بیمه حل شده و جای خود را به محاسبه روزانه سوابق بیمه‌ای داده است اما ما در کشور هنوز با مشکلات قانونی و مقررات بیمه روبرو هستیم که نیازمند اصلاح است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.