نرم افزارحسابداری صدگان

نگاهی بر آینده برخی صنایع بورسی

0 620

حسابداراپ

با توجه به شرایطی که تاکنون پشت سر گذاشته ایم به نظر می رسد برآیند وضعیت آتی بازار سرمایه، برآیندی مثبت و رو به رشد خواهد بود مضاف بر آن که از نظر سودآوری نیز شرکت های حاضر در بورس از پتانسیل رشد مناسبی برخوردارند.


با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تا دو ماه دیگر حماسه سیاسی نیز پایان می یابد و باید چشم انتظار حماسه اقتصادی ماند. از همین رو به نظر می رسد بعد از انتخابات شاهد حرکت جدید و پرقدرت دیگری از صنایع مختلف بورسی باشیم.


مدیر عامل شرکت سبدگردانی سرمایه ایرانیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حال حاضر صنعت پالایشی به عنوان یکه تاز بازار سرمایه ایفای نقش می کند و به نظر می رسد با توجه به بحث ارزش جایگزینی این شرکت ها و همچنین با عنایت به موضوع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و احتمال آزادسازی قیمت بنزین، سودآوری این شرکت ها می تواند همچنان سیر صعودی داشته باشد.


مصطفی صفاری پیرامون شرکت های فعال در گروه معدنی و فولادی نیز گفت: شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی در زمره پربازده ترین شرکت های بورسی قرار دارند که در حال حاضر به دلیل افت شدید قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی از اقبال کمتری در مقایسه با ماه های گذشته برخوردار هستند.


وی اضافه کرد: البته به نظر می رسد تا دو الی سه ماه آینده روند قیمت های جهانی این محصولات بار دیگر روند رو به رشد خود را آغاز نماید و براساس شکل گیری این حرکت صعودی توجه فعالان و سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

پندار سیستم


همچنین این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به ارزش جایگزینی شرکت های فعال در صنعت سیمان بیان کرد: سهام شرکت های سیمانی نیز با دارا بودن ارزش های جایگزینی مناسب از پتانسیل رشد بالایی برخوردارند و تنها بحث انرژی بر بودن این صنعت و موضوع اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، یکی از نگرانی های این گروه بود که در حال حاضر با امضای تفاهم نامه اخیر پیرامون این صنعت در خصوص تنظیم هزینه و درآمدهای ناشی از تولید محصولات شرکت های فعال صنعت مذکور، این مشکل نیز از اهمیت کمتری برخوردار است.


صفاری با ابراز امیدواری نسبت به چشم انداز بازار سرمایه در سال جاری اظهار داشت: با توجه به شرایطی که تاکنون پشت سر گذاشته ایم به نظر می رسد برآیند وضعیت آتی بازار سرمایه، برآیندی مثبت و رو به رشد خواهد بود مضاف بر آن که از نظر سودآوری نیز شرکت های حاضر در بورس از پتانسیل رشد مناسبی برخوردارند.


مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید نیز در خصوص توافق جدید صورت گرفته در صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: تفاهم نامه اخیر این صنعت، توافق بسیار خوب و مؤثری بود که سال ها پیش باید صورت می گرفت.


احمدزاده اصل ادامه داد: با همه مزیت هایی که این تفاهم نامه می تواند برای شرکت های سیمانی به ارمغان آورد، این موضوع را نیز نباید از یاد برد که به مدد این توافق در وهله اول بایستی برخی از مشکلات این صنعت همچون بحث میزان صادرات، پایین بودن قیمت های فروش صادراتی و عدم تعادل میان عرضه و تقاضای محصولات رفع شود.


این مقام مسئول در خاتمه با مثبت خواندن چشم انداز بازار سرمایه در سال جاری گفت: با توجه به شرایط ارزی کنونی و پتانسیل رشد شرکت های صادرات محور، می توان به چشم انداز بازار سرمایه و اغلب شرکت های فعال در آن امیدوار بود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.