نرم افزارحسابداری صدگان

حركت سهام به سمت ارزش ذاتي و اصلاح قيمت‌ها

1 568

حسابداراپ

این روز‌ها اکثر سرمایه‌گذاران بازار سرمایه صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی را بهترین صنایع بازار سرمایه می‌دانند که تقاضا و حجم بالای معاملات در این دو صنعت دلیلی بر این ادعاست. اما نکته دیگری که بین تمامی اهالی بازار سرمایه مورد پذیرش است، قیمت ذاتی و اصلاح قیمت‌های متعدد در طی روند رشد اکثر سهم‌های بازار طی یک سال مالی است.

 

به طور معمول اکثر سهم‌ها صنایع مختلف بعد از رشد قيمتي شاهد اصلاح قیمت هستند و بعد از آن دوباره به جریان رشد به سمت قیمت‌های ذاتی خود باز می‌گردند. در حال حاضر صنایع فلزی و معدنی به دلیل قیمت‌های جهانی به اجبار وارد این اصلاح قیمت شده و از دید اهالی بازار سرمایه کنار رفته‌اند، از طرفی دیگر دو صنعت پر طرفدار بازار در طی هفته‌های اخیر رشد بسیار خوبی را به ثبت رساندند. بر اين اساس انتظار اصلاح قیمتی این صنایع را در آینده نزدیک مخصوصا بعد از فصل مجامع دور از ذهن نیست. از طرفی دیگر انتشار اخبار مثبت نسبت به افزایش رشد اقتصادی و درآمد ملی کشور‌های بزرگی مانند چین، ژاپن، آمریکا و انگلیس که میتواند باعث افزایش تقاضا در بازار‌های جهانی شود، می‌توان انتظار افزایش قیمت محصولات جهانی از جمله نفت، طلا و از همه مهمتر فلزات و مواد معدنی را طی ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۳ میلادی داشت.


پندار سیستم

بر این اساس اکثر کارشناسان بازار نیز بر این باورند که ۶ ماهه دوم سال جاری میلادی با افزایش تقاضا برای محصولات فلزی و معدنی می‌توان شاهد رشد قیمت این محصولات در بازار‌های جهانی بود که میتوانند بهترین بهانه برای برگشت سهام صنایع فلزات و معدنی به روند رشد خود و رفتن به قیمت ذاتی باشد. از طرف دیگر میتوان روند اصلاحی بیان شده برای صنایع پر طرفدار فعلی از جمله پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی‌ها را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی نمود که باعث می شود سهامداران به دنبال جایگزینی برای سرمایه‌گذاری‌های خود باشند. بر‌اساس مطالب فوق انتظار افزایش تقاضا برای دو صنعت خفته از جمله فلزات و معدنی اواخر ماه جاری و اوایل ماه آتی دور از ذهن نیست. که در این صورت خرید پله‌ای سهام این شرکت‌ها میتواند یکی از استراتژی‌های مناسب جهت سرمایه گذاری باشد.


محمود کلانتری

تحلیلگر سهام از کارگزاری مشاوران سهام

 

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. محمد رحیم جمشیدی می گوید

    با سلام
    از تحلیل سنجیده و دقیق شما ممنونم
    لطف ارزش ذتی سهام مطرح را هم اعلام فرمایید
    ارادتمند
    جمشیدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.