نرم افزارحسابداری صدگان

بازار بر مدار صف‌‌هاي خريد

0 523

حسابداراپ

موج مثبت حاكم بر بازار سرمايه كه از اوايل هفته شدت بيشتري گرفته بود تا روز گذشته نيز ادامه يافت تا به‌اين ترتيب هفته‌اي مطلوب براي بورس‌ها را شاهد باشيم.

به گزارش خبرنگار ما، بازار فرابورس آخرين روز كاري هفته را نيز با رونق معاملات و صف‌هاي خريد به پايان برد. به طوري كه حجم كل معاملات تغيير محسوسي نسبت به روز سه‌شنبه نداشت و در مجموع دادوستد ۵/۴۰ ميليون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵/۳۳۰ ميليارد ريال در سامانه معاملاتي اين بازار به ثبت رسيد.

در اين روز، پالايش نفت تهران، پالايش نفت شيراز و پتروشيمي مارون صف خريد سنگيني را شاهد بودند كه در اين ميان، پتروشيمي مارون با عرضه ۴۶۰ هزار سهم «مارون» مواجه بود، اما دو نماد ديگر همچنان بدون عرضه بودند و در نهايت تمامي آنها با نوسان مثبت ۵ درصدي به كار خود پايان دادند.

اما «شتران» به‌رغم عدم عرضه صف خريد، ارزش معاملات چشمگير ۷۹ ميليارد ريالي را به ثبت رساند. فولاد صبانور، فولاد آلياژي يزد و صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود نيز با صف خريد هرچند كم‌حجم روبه‌رو شدند.

از سوي ديگر ذوب‌آهن اصفهان نيز معاملات پرحجمي داشت، به طوري كه با مبادله ۱۴ ميليون سهم به ارزش ۴۴ ميليارد ريال به عنوان پرمعامله‌ترين نماد بازار شناخته شد. همچنين پترول، ميدكو و بانك حكمت نيز با معاملاتي در محدوده سه ميليون سهم در رتبه‌هاي بعدي جاي گرفتند.

در اين بازار، بيمه رازي نيز شاهد معاملات توافقي سهام خود بود كه در نهايت خريد و فروش ۲/۲۷ ميليون سهم به ارزش ۶۸ ميليارد ريال را به ثبت رساند. نفت پاسارگاد و توكاريل نيز باوجود معاملات پرحجم، نوسان منفي را تجربه كردند و هر كدام به ترتيب با يك و سه‌درصد افت قيمت مواجه شدند.

در بازار ابزارهاي نوين مالي نيز گواهي سپرده انصار با جابه‌جايي ۲۰ ميليارد ريال از اوراق در صدر معاملات جاي گرفت. اوراق اجاره مپنا، اجاره اميد، مشاركت نارنجستان و اجاره سامان نيز هر كدام معاملاتي در محدوده ۶ تا ۸ ميليارد ريال را شاهد بودند و به‌اين ترتيب در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند.

در مجموع روز گذشته ۹۵ نماد در بازارهاي فرابورس دادوستد شدند كه در اين ميان ۱۸ نماد با نوسان مثبت، ۴۸ نماد با نوسان منفي و ۲۹ نماد ديگر بدون تغيير قيمت بودند.

در اين ميان امتيازات تسهيلات بانك مسكن نيز نوسان قيمتي در محدوده يك درصد را تجربه كرد و به ميانگين نرخ ۵۰ هزار تومان رسيد.

منبع : بورس نيوز

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.