نرم افزارحسابداری صدگان

انتقاد دولت از افزایش سقف معافیت مالیاتی در بودجه ۹۲

0 578

حسابداراپ

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور كاهش یافتن درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال‌جاری به دنبال مصوبات مجلس شورای اسلامی را مغایر قوانین بالادستی كشور عنوان كرد و از كاهش این درآمدها به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال خبر داد.


پندار سیستم

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: جهت‌گیری دولت در تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۲، كاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است، اما این موضوع با كاهش درآمدهای مالیاتی نادیده گرفته شد. براساس این گزارش، مجلس در هفته گذشته در بررسی مواد درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ كل كشور با افزایش سقف معافیت مالیاتی از ۷۲ میلیون ریال (كه در لایحه بودجه آمده بود) به یكصد میلیون ریال موافقت كرد كه این تصمیم منجر به كاهش درآمدهای دولت در سال ۱۳۹۲ شد.


ممبینی اما با اشاره به اینكه موضوع تعمیم افزایش سقف معافیت مالیاتی به سایر حقوق بگیران نیز مغایر با نص صریح قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور است، افزود: این موضوع در صحن علنی به تصویب نرسید و به كمیسیون تلفیق مجلس ارجاع داده شده است. معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در توضیح بیشتر این موضوع با بیان اینكه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه كسانی كه مشمول قانون مدیریت خدمات كشوری نیستند، نباید مشمول معافیت مالیاتی شوند، ابرازامیدواری كرد كه این موضوع در كمیسیون تلفیق با دقت بیشتری بررسی شود. ممبینی تاكید كرد كه در صورت تصویب قطعی این حكم، درآمدهای مالیاتی دولت به شدت كاهش خواهد یافت.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.