نرم افزارحسابداری صدگان

نوسانات بازار بورس در سایه چند نرخی بودن ارز

0 597

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس با تأکید بر حبابی بودن نوسانات بازار بورس گفت: از جمله عوامل اصلی حبابی بودن نوسانات بازار بورس چند نرخی بودن ارز در کشوراست.

.

سید ناصر موسوی‌لارگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بسیاری از خرید و فروش‌ها در بازار بورس از سوی یک‌سری افراد تأثیر گذار در بازار انجام می‌شود افزود: افراد با پول‌های هنگفتی که دارند اقدام به خرید‌های کلان کرده و موجبات تغییرات و نوسانات را در بازار بورس مهیا می‌کنند.

.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که افراد با خرید‌های جزئی تأثیرگذاران عمده‌ای در بازار بورس کشور نیستند تصریح کرد: نوسانات موجود در بورس از بسیاری از عوامل تأثیر می‌پذیرد.

.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس با تأکید بر حبابی بودن نوسانات بازار بورس گفت: از جمله عوامل اصلی حبابی بودن نوسانات چند نرخی بودن ارز در کشوراست.

.

وی ادامه داد: اگر قیمت ارز تک‌نرخی شودبی‌شک بسیاری از نوسانات موجود در بازار از بین خواهد رفت و این در حالی است که چند‌نرخی بودن در حال حاضر عامل اصلی افزایش و کاهش شاخص‌های بورس در کشور شده است.

پندار سیستم

.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری نوسانات بازار طلا و سکه در کشور افزود: تغییرات موجود در بازار طلا نیز دستخوش چند نرخی بودن ارز شده است.

.

نماینده مردم فلاورجان با تأکید بر اینکه دولت برای کاهش نوسانات بازار به‌ویژه شاخص‌های بورس باید اقدام به تک‌نرخی کردن ارز کند تصریح کرد: اگر تنها اتاق مبادلات ارز تعیین‌کننده  قیمت‌ها بود شاید اکنون شاهد تغییرات و نوسانات در بازار طلا و بورس به این‌گونه نبودیم.

.

موسوی‌لارگانی با توصیف بازار آشفته طلا و نوسانات آن گفت: بازار بورس نیز در سایه چند نرخی بودن ارز به آشفتگی بازار طلا دچار شده است.

.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در کشور یکی دیگر از عوامل تأثیر‌گذار بر نوسانات بازار بورس بوده که توانسته شاخص‌ها را گاهی کاهش و گاهی نیز افزایش دهد.

.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس یادآور شد: بازار بورس و نوسانات آن در حال حاضر حبابی بوده و باز هم دستخوش دگرگونی خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.