نرم افزارحسابداری صدگان

سوالی از حسابرسان

5 639

حسابداراپ

یک موسسه حسابرسی معتبر صورت‌های مالی شرکت آلفا را برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۹ حسابرسی و در این رابطه نیز نامه مدیریت همراه با پیشنهادات اصلاحی به مدیریت شرکت آلفا تقدیم کرده است. در نامه مدیریت يادشده، حسابرس از مسوولان شرکت آلفا خواسته است که در رابطه با هر یک از نکات اين نامه پاسخ دهند که چه اقداماتی را به‌عمل آورده‌اند و آیا اشکالات موجود را رفع كرده‌اند یا خیر؟

.

موسسه حسابرسی يادشده در حسابرسی صورت‌هاي مالی شرکت آلفا برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰، متوجه شده که بيشتر نقاط ضعف کنترل‌های داخلی که در سال مالی قبل طی نامه مدیریت به مسوولان شرکت آلفا گزارش كرده است، بر طرف نشده و پاسخی نیز در این رابطه به نامه مدیریت آن موسسه نداده‌اند. به‌نظر شما خواننده گرامی، موسسه يادشده باید کدامیک از اقدامات زیر را به‌عمل آورد؟ لطفا توضیحات کامل ارائه دهید:

.

پندار سیستم

۱- مطلب يادشده را به صورت بند شرط در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰ درج كند.

.
۲- مطلب يادشده را به عنوان بند تاکید بر مطلب خاص در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰، بعد از بند اظهار نظر درج كند.

.
۳- مطلب يادشده را به عنوان «سایر بندهای توضیحی» در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰، بعد از بند اظهار نظر درج كند.

.
۴- هر اقدام دیگری که به نظر شما صحیح و ضروری به‌نظر می‌رسد و در بندهای ۱ الی ۳ فوق قید نشده است.

.
گارو هوانسیان‌فر – عضو پیوسته انجمن حسابداران خبره حسابداری مدیریت انگلستان – حسابداران خبره حسابداری مدیریت جهانی

منبع : دنیای اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. مهدی می گوید

    باسلام
    چنانچه سطح اهمیت موارد ذکر شده در نامه مدیریت صورتهای مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۹ در سال مالی ۱۳۹۰ تغییر نکرده باشد بایستی در نامه مدیریت صورتهای مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۰ نیز ذکر گرددو در بند پایانی نامه مدیریت به تکراری بودن بندهای مذکور اشاره شود.

  2. مصطفی می گوید

    با سلام
    حسابرس باید مورد ۲ یعنی بند تاکید بر مطلب خاص را بعد از بند اظهار نظر ذکر کند چون ضعف کنترلهای داخلی تاثیر با اهمیت و اساسی در تصمیم گیری استفاده کنندگان صورتهای مالی ندارد.

  3. احمد محمودی نژاد می گوید

    باسلام میتواند این مطلب را به عنوان سایر بندهای توضیحی بعد از اظهارنظر اعلام نماید.

  4. سعید خلیلی می گوید

    با سلام
    نامه مدیریت همان طور که از نامش هم مشخص می باشد نامه ایست به مدیریت شرکت مورد رسیدگی جهت بهبود بخشیدن به سیستم مالی سایر موارد مربوطه می باشد
    موارد ذکر شده در نامه مدیرت ،از سطح اهمیت بالایی برخوردار نمی باشد که در صورت عدم رفع آن موضوع در بند گزارش حسابرس درج گردد ،لذا در صورت عدم رفع آن در سال مالی بعد تنها موضوع مجددا جهت رفع به مدیریت ارائه می گردد.

  5. سعید خلیلی می گوید

    گاهی اوقات مطالب با اهمیتی نیز در نامه مدیریت درج میگردد که موضوع آن در گزارش حسابرسی نیز درج میگردد
    در صورت وجود مورد مذکور در سال مالی بعد نیز در هر در هر دو , مجددا باید ذکر گردد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.