نرم افزارحسابداری صدگان

درخواست سازمان بورس از مسئولان شرکت‌های بورسی و فرابورسی

0 749

حسابداراپ

سازمان بورس از همه اعضاء هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های بورسی و فرابورسی خواست تا در جلسه ۶ اسفند الزامات استقرار و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی حضور داشته باشند.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاري فارس ، طبق دو قانون بازار اوراق بهادار و توسعه ابزارها و نهادها و سایر قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌ها، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل دارای مسئولیت‌های مختلف و بااهمیتی هستند که اتخاذ تمهیدات لازم جهت ایفای مناسب مسئولیت‌های مزبور و پاسخگویی به نیازها و حساسیت‌های بازار سرمایه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

.

پندار سیستم

بنا به تجربه بسیاری از کشورها و با توجه به رویدادهای مالی اخیر، استقرار سیستم کنترل داخلی اثر بخش مهمترین و کاراترین راهکار جهت پاسخگویی به نیازهای فوق‌ و کمک به مدیران شرکت‌ها در ایفای مسئولیت‌های قانونی و همچنین ارتقای شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه است.

.

دراین رابطه،سازمان بورس و اوراق بهادار از همه اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های بورسی و فرابورسی خواست تا در جلسه ۶ اسفند (که از ساعت ۹ تا ۱۲ در هتل المپیک برگزار می شود) الزامات استقرار و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی حضور داشته باشند. 

.

 طبق ماده ۱۲ دستورالعمل کنترل‌های داخلی برای ناشران پذیرفته شده در بورس و فرابورس (لازم‌الاجرا از ۱۶ اردیبهشت ۹۱)هیئت مدیره‌ مکلف است نسبت به استقرار و بکارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش به منظور دستیابی به اهداف شرکت، اطمینان حاصل کرده و سیستم کنترل‌های داخلی را با توجه به چارچوب کنترل‌های داخلی ذکر شده در فصل دوم آن دستورالعمل، حداقل به‌طور سالانه بررسی و نتایج آن را در گزارش کنترل‌های داخلی (که به همراه صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی شده ارائه می‌ شود)، درج و افشا کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.