نرم افزارحسابداری صدگان

تخصيص بودجه براي حمايت از واحدهاي توليدي مشكل دار ناشي از تحريم

0 658

حسابداراپ

قائم مقام وزير در فضاي امور كسب و كار گفت:  به منظور تامين منابع مالي مورد نياز  واحدهايي كه در مقابل تحريمها با مشكل مواجه شده اند با تخصيص بودجه از آنها حمايت مي شود.

.
به گزارش شاتا،وي تصريح كرد: با توجه به اينكه امسال با نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميده شد ۱۰ محور فعاليت زير ۳ عنوان كلي به عنوان برنامه امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شد.

.
موحدي در ادامه به اقداماتي كه در زمينه اجراي محورهاي ۱۰ گانه صورت گرفته است اشاره كرد.

.
موحدي با اشاره به اقدامات انجام شده درباره اولين محور افزود: دراين راستا مقرر شد الكترونيكي شدن فرايندها و تسهيل در دسترسي با توجه بيشتري مد نظرقرار بگيرد كه راه اندازي سامانه بهين ياب از آن جمله بود كه درحال حاضر به عنوان درگاهي است كه فعالان اقتصادي مي توانند مجوزهاي مورد نياز خود را از ان دريافت كنند.

پندار سیستم

.
اين مقام مسئول با بيان اقدامات انجام شده در زمينه دومين محور فعاليتها اظهار كرد: به منظور تامين منابع مالي مورد نياز  براي بهبود شرايط و رونق توليد بايد بودجه اي براي صيانت از توليد در نظر گرفته شود تا واحدهايي كه با مشكلات ناشي از تحريمها مواجه اند مورد حمايت قرار بگيرند.

.
به گفته وي، با تصويب دولت، بخشي از اين بودجه عملياتي شده و مابقي آن نيز تا پايان سال پيش بيني و تخصيص خواهد يافت. اين بودجه ۳۰۰ ميليارد توماني كه از محل فروش اموال و دارايي ها براي رفع مشكلات سريع واحدها درنظر گرفته شده  كه تا كنون يك سوم آن تخصيص و در اختيار استانها قرار گرفته است.

.
موحدي همچنين به اختصاص ۱۰ درصد ريالي صندوق توسعه ملي كه در قانون بودجه مقرر شده است اشاره كرد و گفت: حدود ۴ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان از اين مقدار به بانكها براي ارائه تسهيلات سرمايه در گردش و سرمايه ثابت معرفي شده اند و حدود ۸۰۰ ميليارد تومان نيز از اين مقدار به صندق معرفي گرديده و بانك مركزي نيز اولين مبلغ از اين حوزه را واريز كرده  واز هفته آينده اين جريان به طور مستمر شروع خواهد شد.

.
به گفته وي، تسهيلات ارزي نيز به شكل فعال حدود ۵، ۱۲ ميليارد دلار براي بخش صنعت، معدن نيز درنظرگرفته شده كه ۵، ۶ ميليارد دلار آن از طريق بانك صنعت و معدن بوده است و در حال حاضر ۵ ، ۸ درصد طرح هاي معرفي شده تصويب و مراحل تخصيص ارز را مي گذرانند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.