نرم افزارحسابداری صدگان

آيين نامه توسعه خوشه هاي كسب و كار اصلاح و تصويب شد.

0 1,196

حسابداراپ

مسئول دبيرخانه كارگروه حمايت از توليد از اصلاح و تصويب آيين نامه توسعه خوشه هاي كسب و كار در كارگروه حمايت از توليد خبر داد و گفت: براساس اين مصوبه سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران به عنوان متولي اصلي ساماندهي خوشه‌ها و شبكه هاي هاي كسب وكار دركشور شناخته شد.

.

به گزارش شاتا؛ «كيومرث فروتني» در حاشيه بيست و هفتمين جلسه كارگروه حمايت از توليد تصريح كرد: براساس اين مصوبه، سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران موظف است نسبت به شناسايي و اولويت بندي خوشه ها و شبكه هاي كسب و كار كشور اقدام كرده و سالانه آن را به روز رساني كند.

.
وي با اشاره به اينكه اين اقدام  به منظورسياستگذاري و سازماندهي توسعه خوشه ها و شبكه هاي كسب و كار صورت گرفته است افزود: براساس اين مصوبه،‌ كارگروه حمايت از توليد به عنوان مرجع تصويب سياستهاي راهبردي توسعه خوشه ها و شبكه هاي كسب و كار در سطح ملي تعيين شد.

پندار سیستم

.
فروتني در ادامه گفت: در اين راستا سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران موظف است رويه ها و سازماندهي سياستي – اجرايي توسعه خوشه هاي كسب و كار را مبتني بر تجارب خود و در قالب آيين نامه ها و دستورالعمل هاي توسعه خوشه هاي كسب و كار تهيه و پس از تصويب توسط وزير صنعت ، معدن و تجارت به دستگاههاي متولي در امور كسب و كار ابلاغ كند.

.
مسئول دبيرخانه كارگروه حمايت از توليد ادامه داد: همچنين پيرامون اين موضوع كميته تخصصي خوشه هاي كسب و كار با عضويت نمايندگان تام الاختيار دستگاههاي ذيربط و با مسئوليت معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران تشكيل مي شود.

.
به گفته فروتني، تعيين خط مشي ها و سياستهاي اجرايي مربوط به شناسايي و توسعه خوشه هاي كسب و كار، ايجاد هماهنگي و انسجام ميان دستگاههاي مختلف كشور و نظارت عاليه بر روند اجرايي برنامه توسعه خوشه اي در كشور، بررسي و پيشنهاد اصلاح و تكميل سياستها ، قوانين و مقررات و رويه هاي اجرايي مرتبط با خوشه ها و شبكه هاي كسب و كار و ارائه پيشنهادات لازم به مبادي قانوني ذيربط براي بهبود فضاي كسب و كار فعالان خوشه هاي صنعتي كشور از جمله اهداف تشكيل اين كميته است.

.
وي اضافه كرد: همچنين در هر استان كميته استاني توسعه خوشه ها و شبكه هاي كسب و كار به رياست معاون برنامه ريزي استانداري ها و با دبيري شركت شهركهاي صنعتي استان و عضويت دستگاههاي ذيربط در سطح استان تشكيل و به عنوان كانون هماهنگ كننده فعاليتهاي دستگاههاي متولي براي اجراي الگوي توسعه خوشه ها و شبكه ها و هماهنگي و حل مسائل و مشكلات خوشه هاي مزبور خواهند بود.

.
گفتني است: تصويب مواد در قالب اصلاح آيين نامه  اجرايي ماده۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه فرهنگي، اقتصادي واجتماعي صورت مي پذيرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.