نرم افزارحسابداری صدگان

طراحی جدید سامانه کدال

0 654

حسابداراپ

در پی قطعی موقت سامانه کدال طی ساعات ابتدایی روز چهارشنبه و تکرار این موضوع در آغاز معاملات روز جاری، در صدد برآمدیم تا از دلایل این موضوع و راهکارهای اتخاذ شده برای کاهش نواقص مذکور مطلع شویم.

.

در همین ارتباط مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: ایجاد قطعی چند دقیقه ای سامانه کدال در روز چهارشنبه به دلیل نقص فنی جزیی بود که در اسرع وقت نیز اقدام به حل آن شد.

.

علی عبدالهی در ادامه افزود: در برخی شرایط بروز نقص فنی در سیستم کدال رخ می دهد، اما از آنجایی که کل این سامانه تحت نظارت مستقیم سازمان بورس است، بروز هر گونه مشکل در کمترین زمان رفع می شود و حتی چنانچه قطعی سیستم به طول بیانجامد، سیستم پشتیبان این سامانه وارد مدار شده و مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

پندار سیستم

.

وی همچنین در خصوص قطعی های از پیش تعیین شده نیز اظهار داشت: گاهی اوقات سیستم جامع اطلاع رسانی ناشران جهت بررسی های لازم به مدت یک روز که به طور معمول در ایام تعطیل صورت می پذیرد، قطع می شود که در این موارد اطلاع رسانی های مورد نیاز از روزهای قبل و از طریق پایگاه خبری رسمی بازار سرمایه و یا خود سامانه کدال صورت می گیرد.

.

این مقام مسئول همچنین با بیان برنامه های ارتقاء سیستم کدال، از احتمال ایجاد تغییرات اساسی در آن خبر داد و گفت: بخش فناوری اطلاعات سازمان بورس قصد دارد با طراحی و بازنویسی دوباره این سیستم دست به ایجاد تغییرات اساسی اعم از تغییر فرم ها، ساختار و روش های ارسال اطلاعیه ها و حتی تغییر نام سیستم کدال بزند که امیدواریم طرح مذکور تا اواسط سال آینده اجرایی شود.

.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس در خاتمه در خصوص جزییات طرح مذکور و قابلیت های جدید اضافه شده بعد از اعمال آن اظهار داشت: با اجرای طرح های توسعه ای سامانه کدال در بخش عمومی امکانات جدیدی همچون ارایه نسخه نرم افزاری سامانه برای تلفن های همراه و ارایه اطلاعات به صورت RSS و در بخش زیر سیستم ها، ارایه نسخه جدید اظهار نظر حسابرسان درباره اطلاعیه های صورت های مالی و یا طراحی و ایجاد گزارشات عملیاتی و مدیریتی اضافه خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.