نرم افزارحسابداری صدگان

بنگاه‌داری، هزینه زیادی بر تامین اجتماعی تحمیل کرده است.

0 566

حسابداراپ

پندار سیستم

 سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نباید بنگاه‌داری کند، گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان مجموعه‌ای با ۱۱۰ هزار پرسنل، باید از شرکت‌داری که هزینه‌های زیادی بر این سازمان تحمیل کرده پرهیز کند.

.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: اگر اخذ فرانشیر زمینه بنگاه داری سازمان تأمین اجتماعی در بخش ارائه خدمات مستقیم را فراهم کند کار اشتباهی است، واقعیت آن است که اساس تشکیل سازمان تأمین اجتماعی برآن نهاده شده که خرید خدمت کند.

.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی باید خرید خدمتی کند که کیفیت آن تضمین شده باشد، در قالب این تعریف نقش فرانشیز در میزان مصرف معلوم می شود.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فرانشیز باید هوشمند باشد، یادآور شد: در ارائه خدمات بستری که منجر به ارائه خدمات مشخص می شود، فرانشیز می تواند رایگان باشد و خوب است که رایگان باشد ولی در خدمات سرپایی حدی از فرانشیز توصیه می شود.

.

قاضی زاده در مورد اخذ فرانشیز در سایر کشورها و نظام‌های درمانی، افزود: در تمامی کشورهای که نظام طب ملی نیز دارند، بخشی از فرانشیز دریافت می شود.

.

وی با انتقاد از فعالیت های تصدی گرانه سازمان تأمین اجتماعی، گفت: فعالیت های تصدی گرانه این چنینی با استهلاک منابع و بهره‌وری پایین همراه است.

.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اینکه سازمانی که ۱۱۰ هزار پرسنل دارد، بودجه‌اش صرف شرکت‌داری می‌شود، یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی به جای اینکه خودش تصدی‌گری کرده و به عنوان مثال کارخانه داشته باشد باید سهام شرکت‌های دارویی را خریداری کند و از بنگاه‌داری و شرکت‌داری‌های بزرگی که در حال حاضر کلی خرج  بر سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرده پرهیز کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.