نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش نقدشوندگی در بازار سرمایه با دستورالعمل معاملات اعتباری

0 693

حسابداراپ

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس و فرابورس، ریسک کارگزاران را در برابر مشتریان اعتباری کنترل می کند.

.

معاملات اعتباری سهام نوعی از معاملات در بازارهای سرمایه است که باعث افزایش نقد شوندگی این بازارها می شود.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاون اجرایی سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس و فرابورس گفت: مقررات این موضوع تدوین و در قالب یک دستور العمل به کارگزاران ابلاغ شده است.

.

دکتر علی سعیدی با اشاره به اینکه معاملات اعتباری در همه بازارهای مالی دنیا رونق دارد، افزود: مشتری در این روش از کارگزاران اعتباری برای خرید سهام دریافت می کند که این نوع معاملات باعث افزایش نقد شوندگی در بازار سرمایه می شود.

.

پندار سیستم

عضو هیات مدیره سازمان بورس معاملات اعتباری را استراتژی بازارهای صعودی در دنیا دانست و گفت: البته این دستورالعمل در بازار ما که بازاری کوچک است، به صورت آزمایشی در حال اجراست.

.

وی تاکید کرد این دستورالعمل ریسک کارگزاران را در برابر مشتری های اعتباری کنترل می کند.

.

معاون سازمان بورس معتقد است کارگزاران با اطمینان از کنترل ریسک های خود توسط این دستور العمل در برابر مشتریان اعتباری، با خاطر آسوده تری اقدام به ارائه اعتبار به سرمایه گذاران می کنند.

.

دکتر سعیدی این ابزار را در بازار سرمایه کشور ما برای کنترل ریسک کارگزاران و افزایش نقدشوندگی بسیار مناسب و کارا دانست.

.

دستورالعمل معاملات اعتباری اوراق بهادار در بورس و فرابورس هفته گذشته پس از تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به کارگزاران ابلاغ شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.