نرم افزارحسابداری صدگان

پیچ و خم بیمه زنان خانه دار

0 562

حسابداراپ

بیمه زنان خانه، احتمالا دیگر کمتر کسی این موضوع را به یاد بیاورد.
.

طرحی که مدتهاست صحبت از اجرای آن می شود و حتی دوره ای هم اجرا شد و اما متوقف شد.حالا هم وعده جدیدی برای اجرای آن داده می شود و قرار است اگر به گفته امیر حسن قاضی زاده سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس،بار والی آن از سوی دولت تامین شود دوباره اجرایی شود.
.
با این همه مریم مجتهد زاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری همچنان به زنان خانه‌دار وعده اجرایی شدن این طرح را می‌دهد.وی در گفت وو با مهر می‌گوید: زنان خانه‌دار باداشتن سن ۴۵ سال به بالا مشمول قانون تأمین اجتماعی برای استفاده از مزایای بازنشستگی نیستند و سوابق بیمه‌ای آنان که مربوط به سازمان بهزیستی است لحاظ نمی‌شود که این موارد مشکلاتی را در اجرا ایجاد کرده است.
.
وی در نهایت بر رفع مشکلات اجرایی طرح بیمه زنان خانه دار تأکید می‌کند و می‌گوید: در این مورد با دفتر رئیس‌جمهور مکاتبه و به وزارت رفاه جهت پیگیری ارجاع شد.
.
تعریف درستی از خانه داری نداریم

پندار سیستم

عباس اورنگ مدیرعامل انجمن رفاه و تأمین اجتماعی نیز دلیل توقف طرح بیمه زنان خانه دار را نبود تعریف دقیق از شغل خانه داری و همچنین کمبود اعتبارات دانسته و گفت: زنان تنها در شرایطی می‌توانند تحت بیمه مشاغل آزاد قرار گیرند که مجوز کسب‌ یا اجازه اشتغال داشته باشند. ابتدا قرار بود در قانون و در بودجه پیشنهادی اعتباری از محل اعتبارات دولت برای اجرای این طرح به وزارت رفاه اختصاص یابد اما اینگونه نشد و در نهایت برای تأمین اعتبار دچار مشکل شد.
.
در این ۱۰ سال گذشته، هر سال برخی از کارشناسان و مسئولان در مورد بیمه زنان خانه دار نظراتی ارائه کردند اما هنوز این وعده ها به مرحله اجرا نرسیده است.

.
منبع : خبرآنلاین

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.