نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ استهلاك نزولی مبنای اخذ مالیات نیست

0 737

حسابداراپ

رییس كل سازمان امور مالیاتی، اظهارات قبلی خود مبنی بر دریافت مالیات از واحد های تولیدی بر اساس فرآیند استهلاك نزولی رد كرد.

پندار سیستم

.

علی عسكری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درحاشیه همایش نهمین انجمن حسابداری در پاسخ به این پرسش  كه اجرای نرخ استهلاك نزولی در كوتاه مدت امكان پذیر نیست و چگونه سازمان مالیات دریافت می كند، اظهار داشت: بنده این موضوع را نگفته ام.

.

به گزارش ایلنا، این در حالی است كه عسكری چندی پیش گفته بود با اجرای نرخ استهلاك نزولی می توان از بخش تولید، مالیات بیشتری دریافت كرد.

.

عسکری با اشاره به اجرا‌ی نرخ استهلاک نزولی برای حمایت از بخش تولید و صنعت به یك نشریه اقتصادی صبح گفته بود: یکی از مشوق‌ها‌یی که برای بخش تولید در نظر گرفته‌ایم، نزولی کردن نرخ استهلاک است که بنا داریم این موضوع را در واحد‌های تولیدی و صنعتی تسری دهیم تا آنها ترغیب شوند در دوره کوتاه‌تری اقدام به نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزاتشان کنند.

.

او با اشاره به این‌که این امر باعث خواهد شد واحد‌های تولیدی وصنعتی هم تجهیزات، ماشین‌آلات و خطوط تولید خود را زودتر به روز کنند و هم مالیات کمتری بپردازند، افزود: این امر می‌تواند کمک خوبی برای بازسازی خطوط تولید واحد‌های صنعتی باشد.

 .
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.