نرم افزارحسابداری صدگان

حسابرسان بر اساس ۴۰ معیار طبقه بندی خواهند شد

0 548

حسابداراپ

حسابرسان بازوی نظارت سازمان بورس هستند 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حسابرسان بر اساس ۴۰ معیار مورد ارزیابی و طبقه بندی قرار خواهند گرفت.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر “علی صالح آبادی” روز چهارشنبه در نهمین همایش سالانه انجمن حسابداران ایران با بیان اینکه حسابرسان بازوی سازمان بورس در نظارت هستند، افزود: طبقه بندی حسابرسان بر اساس دستورالعمل حسابرسان معتمد بورس که مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار است، انجام خواهد شد.

 

پندار سیستم

وی اظهار داشت: این طبقه بندی به گونه ای طراحی شده است تا حسابرسانی که توانایی بیشتری دارند، بتوانند بنگاه های بزرگتری را حسابرسی کنند.

 
سخنگوی سازمان بورس خاطر نشان کرد : ضوابط پیش نویس اولیه این طرح تدوین شده است که بعد از دریافت نظرات متخصصان و اهالی این حوزه به تصویب خواهد رسید.

 
دکتر صالح آبادی با بیان اینکه بازار سرمایه در سال های اخیر گسترش بسیاری در بخش های مختلف (بورس ها، ابزارهای مالی، نهادها، تنوع در صنایع بورسی و … ) داشته است، افزود : هم اکنون ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس به نزدیک ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 
وی با بیان اینکه شرکت های بزرگ و سودآورد اقتصاد ایران در بازار سرمایه حضور دارند، گفت : باید از این بازار محافظت های لازم انجام شود تا بتواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

 
دکتر صالح آبادی حفظ منافع عمومی، رعایت حقوق سهامداران و ارتقای شفافیت اطلاعاتی را از اهداف اصلی سازمان بورس اعلام کرد و افزود: باید از منافع سرمایه گذاران در این بازار حفاظت و سرمایه های جدید را جذب این بازار کرد تا بنگاه های اقتصادی بتوانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق این بازار تامین کنند.

 
وی با بیان اینکه برای تامین منابع مالی بلندمدت در بازار سرمایه باید اقداماتی صورت گیرد، گفت : توجه به نظام راهبری شرکتی یکی از این اقدامات است تا منافع ذینفعان و آزادی عمل مدیران حفظ شود.

 
رییس سازمان بورس اظهار داشت: در همین راستا، دستورالعمل کنترل های داخلی شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به شرکت ها ابلاغ شده است که آنان موظفند تا اردیبهشت ماه سال آینده این کنترل ها را پیاده سازی کنند..

وی خاطر نشان کرد : قوانین و مقرراتی که در کشور تدوین شده، پاسخگویی مدیران را افزایش داده است که کنترل های داخلی بازوی مدیریتی اعضای هیات مدیره بنگاه های اقتصادی خواهد بود تا آنان با شرایط شرکت های تحت مسئولیت خود بیشتر آگاه شوند.

 
سخنگوی سازمان بورس به بحث استانداردهای حسابداری بین المللی اشاره کرد و گفت : اجرای استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی با شرکت‌های بزرگ بورسی در حوزه بازار سرمایه آغاز می‌شود که برای تحقق این امر نیازمند همکاری سازمان امور مالیاتی، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی و انجمن های حرفه ای هستیم.

 

وی از تدوین منشور کمیته حسابرسی و اجرای حسابرسی عملیاتی موضوع ماده ۲۱۸ قانون برنامه پنجم، معاملات با اشخاص وابسته را از دیگر برنامه های سازمان بورس در آینده نزدیک اعلام کرد.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.