نرم افزارحسابداری صدگان

لایحه اصلاح قانون کار، لایحه‌ای ضدحقوق کارگری

0 673

حسابداراپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان حذف موارد حمایت از حقوق کارگران در لایحه اصلاح قانون کار ، گفت: این لایحه به دلیل لحاظ نشدن نظرات فراکسیون کارگری مجلس، قابلیت رسیدگی ندارد.

.

علیرضا محجوب در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی خانه ملت، افزود: فراکسیون کارگری مجلس پیش از این در مورد اصلاح قانون کار نظرات خود را ارائه داده، اما این نظرات در میان راه مذاکره با مسئولان دولت، مسکوت گذاشته شده و در لایحه اصلاح قانون کار لحاظ نشده است.

.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون کار باید مورد بازنگری مجدد قرار گیرد، یادآور شد: این لایحه باید برگردانده و اصلاح شود، در غیر این‌صورت مجلس مجبور می‌شود کار نیمه تمام دولت را تمام کند.

.

وی افزود: در اصلاحیه یاد شده، موارد حمایتی از حقوق کارگر حذف و این قانون در عمل به قانون ضدحمایتی کارگران تبدیل شده است.

.

پندار سیستم

محجوب در توضیح دلایل مسئولان برای ارائه چنین لایحه‌ای، تصریح کرد: توجیه مسئولان این بوده که چون از مهلت مقرر در قانون برنامه پنجم توسعه برای اصلاح قانون کار یکسال گذشته برای اینکه از قانون برنامه عقب نمانیم این لایحه به فوریت برای تصویب آماده شده است، که از نظر نمایندگان مجلس چنین عذری پذیرفته نیست.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: به نظر ما قانونی که اهمیت آن کمتر از قانون اساسی نیست و به نوعی قانون اساسی کارگری در محیط کار تلقی می شود، نباید مورد کم توجهی واقع شود.

.

محجوب یادآور شد: مذاکرات چند جانبه خوبی در مجلس برای اجماع پیرامون اصلاح قانون کار تا کنون انجام پذیرفته بود ولی بی توجهی مسئولان به این مذاکرات، موضوع غریبی را دامن زده  است.

.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از نظر ما طرح‌ها یا لوایحی که همه جانبه نگر نبوده و به امضای نمایندگان کارگری نرسیده باشد به هیچ عنوان قابل طرح و پیگیری نیست.

.

گفتنی است، لایحه اصلاح قانون کار که از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، تاکنون با انتقاد بسیاری از کارشناسان روبرو شده است که انتقاد به بند‌های ۷، ۲۱، ۲۲ این اصلاحیه را می‌توان از جمله موارد مهم در اینباره خواند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.