نرم افزارحسابداری صدگان

بازار سهام حبابی نیست ولی ریسک دارد.

0 555

حسابداراپ

کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: با در نظر گرفتن افزایش نرخ ارز و انتظارات آینده،بازار سهام حبابی نیست ولی به دلیل وجود ابهاماتی در اقتصاد ریسک بالایی دارد، برخی شرکت‌ها هم از ارزش ذاتی انحراف دارند که باید در ورود به آنها احتیاط کرد.

.

علی رحمانی در رابطه با روند ماه‌های اخیر شاخص بورس که به دلیل رشد قیمت سهام اکثر شرکت‌های بزرگ بار رکوردشکنی‌های پی‌در‌پی از مرز ۳۴ هزار واحد هم عبور کرده، اظهار داشت: با در نظرگرفتن افزایش نرخ ارز در چند ماه گذشته، بازار سهام و سایر بازارها همچون ملک و مسکن با رشد قیمت‌ها اقدام به تعدیل کرده‌اند.

.

رحمانی در مورد اثر نوسان ارز در شرکت‌های بورسی هم گفت: افزایش نرخ ارز موجب رشد ارزش جایگزینی کارخانه‌ها و شرکت‌ها شده اما این مقوله برای سهامداران عمده و استراتژیک اهمیت داشته و چندان مورد توجه سهامداران خرد نیست. با این حال این متغیر به نوبه خود در قیمت سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی اثر گذار است.

پندار سیستم

.

وی افزود: در حالی انتظارات تورمی ناشی از نوسان ارز هم در رشد قیمت سهام شرکت‌ها نقش دارد که رشد قیمت و تغییر رویه نهاده‌های دولتی مانند دلاری شدن خوراک جالب نیست و نباید به این شکل با ارز رفتار کرد. چون با توجه به نبود سیاستی روشن و خاص برای ارز، وزارت نفت به دنبال اخذ قیمت خوراک به دلار است که موجب نگرانی‌هایی شده و برخی شرکت‌های جلودار بورس را متاثر کرده است.

.

رحمانی خاطرنشان کرد: معنای ساده حباب و شکل‌گیری حباب در بازارهای سهام یعنی انحراف قیمت سهام اکثر شرکت‌ها از ارزش ذاتی. ارزش ذاتی هم یعنی ارزش فعلی جریان‌های نقدی آتی. با این حال نمی‌توان از حبابی شدن بورس و بازار سخن گفت ولی به دلیل وجود ابهامات متعدد در مقوله‌هایی چون بودجه، نرخ ارز، اصلاح قانون مالیات‌ها و قیمت‌گذاری محصولات، بازار سهام دارای ریسک بالایی شده که باید احتیاط کرد.

.

منبع: فارس

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.